۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
سئول بجای بهانه جویی سیاسی، اموال بلوکه شده تهران را آزاد کند
نماینده مردم تهران در مجلس:

سئول بجای بهانه جویی سیاسی، اموال بلوکه شده تهران را آزاد کند

نادری، نماینده مردم تهران در مجلس اعتقاد دارد فشارهای آمریکا بر کره جنوبی بخشی از دلایل عدم پرداخت بدهی است اما طرف کره ای نیز بهانه جویی می کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد نادری، در خصوص واکنش وزیر خارجه کره جنوبی به موضوع اموال بلوکه شده کشورمان، گفت: سئول در سال های اخیر نشان داده شریک قابل اعتمادی برای ایران نبوده و بارها نقض پیمان کرده است و اکنون نیز به بهانه های واهی اموال کشورمان را بلوکه کرده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع فشارهای آمریکا بر کره جنوبی بخشی از دلایل عدم پرداخت بدهی است اما طرف کره ای نیز بهانه جویی می کند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای سیاست رایزنی ها باید گسترده باشد لذا وزارت امور خارجه در حال پیگیری این امر از مقامات کره ای است، ادامه داد: اما باید توجه داشت عرصه سیاست بین المللی عرصه منافع متقابل است لذا اگر سئول منافع کشورمان را حفظ نکند، ما نیز تعهدی برای همکاری اقتصادی با آنها نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قول اخیر مسئول سیاست خارجی کره جنوبی به شک و تردید نگاه می کنیم، افزود: در واقع زمانی می شود به قول آنها اعتماد کرد که یک قدم مثبت از سوی طرف کره ای برداشته شود و حسن نیت را در میدان عمل و با آزادسازی دارایی هایمان نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که بحث ممنوعیت ورود کالاهای کره جنوبی به کشورمان که از سوی رهبر انقلاب بیان شد، بخشی در راستای حمایت از تولید داخلی و بخشی نیز برای تامین منافع ملی است؛ در واقع ایشان تاکید بر تامین و حفظ منافع ملی دارند.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha