۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
سایه کرونا بر سر صنعت گردشگری آذربایجان شرقی
یادداشت؛

سایه کرونا بر سر صنعت گردشگری آذربایجان شرقی

تبریز- «نزدیک به دو سال بوده که صنعت گردشگری آذربایجان شرقی در شرایط رکود قرار دارد و بیماری کرونا بلای جانش شده است» این جملات قسمتی از یادداشت طاهر خیری روزنامه نگار تبریزی برای رسانه بازار است.

طاهر خیری؛ بازار: آذربایجان نگین ایران زمین است و سرزمین چهارفصل. هر فصل این سرزمین با تمام جذابیت‌هایش برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی دلربایی می‌کند و زیبایی اش را به رخ میهمانانش می‌کشاند.

این مرز و بوم آب و هوایی دارد معتدل که در فصول بهار و تابستان مسافران را به سوی خود می‌خواند. آذربایجان شرقی جای جایش جاذبه دارد و پر از داشته‌هایی که هر کدام شأن تاریخ پر فروغ این دیار را روایت می‌کنند.

آذربایجان شرقی جز ۵ استان برخوردار از ظرفیت‌های فراوان گردشگری در ایران است. استانی که ۱۸۰۰ اثر ثبت شده در دل خود دارد و شناسنامه این سرزمین هستند. از بازار بزرگ تبریز بگیر تا بقعه‌ها، امام زاده‌ها و صنایع دستی، همگی جز میراث ماندگار، سرمایه‌های طبیعی و خدادادی هستند.

برگزاری رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی می‌رفت تا افق‌های جدیدی پیش روی صنعت گردشگری استان بگشاید. چه رونق تورهای داخلی و خارجی و افزایش ورودی گردشگر داخلی و خارجی امیدواری فراوانی برای صاحبان این صنعت داد تا چرخش خوب اقتصاد گردشگری آذربایجان شرقی را جشن بگیرند.

اما چه زود این روزهای پررونق با آمدن میهمان ناخوانده بر باد رفت و امیدهای صنعت گردشگری استان به یاس تبدیل شد. کرونا آمد، بیماری همه گیر شد و فعالیت آژانس‌های مسافرتی را به صفر رساند.

گردشگری استان که روزگاری نه چندان دور اوضاع بر وفق مرادش بود حالا با جولان دو ساله ویروس کرونا نمی‌تواند کمر راست کند

۵۰ درصد هتل‌های آذربایجان شرقی را به تعطیلی کشاند و به عبارت بهتر بیشترین آسیب را به این حوزه زد. گردشگری استان که روزگاری نه چندان دور اوضاع بر وفق مرادش بود حالا با جولان دو ساله ویروس کرونا نمی‌تواند کمر راست کند.

نزدیک به دو سال است که صنعت گردشگری استان در شرایط رکود قرار دارد و بیماری کرونا بلای جانش شده است. بسیاری از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مراکز اقامتی دیگر یا تعطیل شده اند و یا با کمترین ظرفیت به حیات خود ادامه می‌دهند.

ممنوعیت سفر و محدودیت‌های دو ساله در شرایط کرونایی صنعت گردشگری استان را به کما برده است.

فعالان این حوزه امیدوارند با انجام واکسیناسیون سراسری و رفع محدودیت‌ها دوباره شاهد رونق گرفتن سفر و سیاحت باشند و تورهای مسافرتی مثل گذشته برگزار شود

آیا روزهای درخشان گردشگری استان دوباره باز خواهند گشت و پیکر نیمه جان این صنعت حیات دوباره خواهد یافت. فعالان این حوزه امیدوارند با انجام واکسیناسیون سراسری و رفع محدودیت‌ها دوباره شاهد رونق گرفتن سفر و سیاحت باشند و تورهای مسافرتی مثل گذشته برگزار شود.

با اینکه رخوت دو ساله بر صنعت گردشگری آذربایجان شرقی حاکم بوده اما در این مدت سفرهای مجازی با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان انجام شده است تا با عادی شدن شرایط، میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی به نحو احسن باشد.

طبق گفته مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان نزدیک به ۳۰ هتل در حال ساخت است و تلاش می‌شود تا ظرفیت پذیرش مراکز اقامتی به بیش از ۱۲ هزار تخت برسد. امید می‌رود با اتمام واکسیناسیون مردم و رفع محدودیت‌ها صنعت گردشگری روزهای پررونق گذشته را بازیابد.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha