۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
نتیجه حضور تعزیرات باید جلوگیری از آشفتگی بازار باشد
وزیر دادگستری:

نتیجه حضور تعزیرات باید جلوگیری از آشفتگی بازار باشد

رحیمی، وزیر دادگستری گفت: حضور سازمان تعزیرات باید برای مردم ملموس و نتیجه این حضور جلوگیری از آشفتگی بازار و تخلفات باشد.

به گزارش بازار، امین حسین رحیمی در جمع مدیران استانی و ستادی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: مسئولان در جمهوری اسلامی وظیفه سنگینی دارند و این وظیفه به ویژه برای مسئولان و مدیران سازمان تعزیرات در وضع جنگ اقتصادی به عنوان یکی از متولیان معیشت مردم بسیار سنگین‌تر است.

وی با اشاره به این که تعزیرات باید با یک دیدگاه تحولی اداره شود تا حضورش برای معیشت مردم نتیجه بخش باشد، گفت: در این مسیر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آشفتگی بازار و گرانی‌های بی رویه باید مهمترین برنامه ما باشد.

وزیر دادگستری افزود: باید کاری کنیم که گرانی‌های بی رویه رخ ندهد و صرف برخورد با تخلفات برای مردم شاید آن طور که باید نتیجه بخش نباشد.

رحیمی با اشاره به لزوم تحول در مدیریت جدید سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این سازمان باید نقشی جدی در تنظیم بازار ایفا کند و این امکان ندارد مگر از طریق تعامل با سایر دستگاه‌های دخیل در بازار.

وی افزود: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و بهداشت، اتحادیه‌ها و اصناف دستگاه‌های دخیل در بازار هستند که حتماً باید میان این دستگاه‌ها با سازمان تعزیرات همگرایی خوبی وجود داشته باشد.

وزیر دادگستری گفت: برای این که این تعاملات بوجود بیاید از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم طرحی را تهیه کردیم که از کمیسیون لوایح دولت برای معاون اول رئیس جمهور ارسال شده و در دست بررسی است.

رحیمی افزود: باید متولیان کار به نوعی عمل کنند که ما از دولت یکصدایی ببینیم و همه نهادهای دولتی یک حرف را بزنند و نتیجه آن این باشد که مردم نتیجه کار را ببینند و در واقع تخلفی نباشد و آرامش در بازار حاکم باشد.

وی گفت: ما در سازمان تعزیرات حکومتی به دنبال رفع مشکلات اقتصادی کشور نیستیم، اما مهم این است که نهادهای مرتبط با بازار از قیمت گذاری تا نحوه توزیع و عرضه و نظارت و بازرسی باید با هم همکار باشند.

رحیمی مجازات‌ها و جریمه‌هایی را که برای تخلفات صورت می‌گیرد غیر بازدارنده توصیف کرد و افزود: حتماً باید این جرایم بازنگری شود و با توجه به اختیاراتی که وزارت دادگستری در قانون مجازات اسلامی دارد به معاونت حقوقی این وزارتخانه مأموریت داده شد که جریمه‌ها را بررسی کنند تا بتوانیم از طریق ارائه به هیئت دولت و مراجع تصمیم گیر این جریمه‌ها را به روز و کارآمد کنیم.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha