۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
مجلس تحقیق و تفحص از سازمان بورس را کلید زد| تخلفات اخیر ضرورت این تحقیق را دوچندان کرده است
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

مجلس تحقیق و تفحص از سازمان بورس را کلید زد| تخلفات اخیر ضرورت این تحقیق را دوچندان کرده است

علیزاده، عضو شورای عالی بورس گفت: تخلفات اخیر صورت گرفته در بازار سرمایه ضرورت تحقیق و تفحص از سازمان بورس را دوچندان کرده است.

به گزارش بازار،  محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از شروع تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان بورس و شرکت های تابعه خبر داد و گفت: بابت اتفاقاتی که در سال گذشته در بازار سرمایه شاهد آن بودیم، تعدادی از همکاران ما درخواست تحقیق و تفحص از بازار سرمایه را ثبت کردند.

او در ادامه بیان کرد: سپس این طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد. اما بنا به دلایلی و به علت ملاحظاتی از زوایای این تحقیق و تفحص در بازار سرمایه، در آن زمان این طرح را مسکوت نگه داشتیم. زیرا این احتمال وجود داشت که عوامل مخرب بازار سرمایه، دلیل ریزش شاخص را شروع تحقیق و تفحص بدانند و شاید باعث بر هم زدن آرامش بازار می‌شد.

عضو ناطر مجلس در شورای عالی بورس ادامه داد: اما اتفاقاتی که اخیرا در بازار سرمایه شاهد آن هستیم، موضوعاتی که به گوش ما رسیده از تخلفات موجود در سازمان بورس و شرکت‌های تابعه آن، ضرورت انجام این تحقیق و تفحص را دو چندان کرده و به همین دلیل در کمیسیون اقتصادی پیگیر آن بودیم و به دنبال این هستیم که این تحقیق و تفحص هر چه سریع‌تر انجام شود و تمام ابعاد اتفاقاتی که از سال گذشته تا امروز رخ داده، برای سهامداران مشخص شود.

او در پاسخ به هدف اصلی این طرح بیان کرد: این طرح محورهای متعددی دارد، اما عمدتا اتفاقاتی که تاکنون در بازار سهام رخ داده، سوء مدیریت‌هایی که شکل گرفته، نظارت‌هایی که باید انجام می‌شده، اما کوتاهی شده است، از مهم‌ترین محورهای تحقیق و تفحص است.

علیزاده ادامه داد: سازمان بورس، تمامی بورس‌ها و شرکت‌های تابعه موارد شمول این تحقیق و تفحص هستند. بعد از اثبات تخلفات، قوه قضائیه حتما برخورد خواهد کرد و مجلس نیز از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کند.

او افزود: این تحقیق و تفحص حداقل ۶ ماه تا یکسال زمان می‌برد، اما شروع آن مهم است و با آغاز این طرح خیلی از موضوعات برای همگی روشن خواهد شد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در پاسخ به اینکه آیا سهامداران با اجرای این طرح می‌توانند به جبران زیان‌های خود در سال گذشته امیدوار باشند، اظهار کرد: جبران ضرر سهامداران در سال گذشته را نمی‌توانم تضمین کنم، اما ابعاد آن مشخص خواهد شد که از چه کانالی این ضرر و زیان آغاز شد و چه عواملی در این جریانات مقصر بوده اند.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha