۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
بانک های نشا شالیزارهای مازندران ۳ برابر می شود
استاندار مازندران:

بانک های نشا شالیزارهای مازندران ۳ برابر می شود

ساری - استاندار مازندران گفت: ظرفیت بانک های نشا برای کشت اراضی شالیزاری و پیشگیری از ابتلای کشاورزان به بیماری تا سه برابر افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان عصر چهارشنبه در جلسه استانی مقابله با کرونا با تاکید برافزایش ظرفیت بانک نشاء برای کشت اراضی شالیزاری گفت: روستاییان و شالیکاران با رعایت موارد بهداشتی از سرایت کرونا ویرروس پیشگیری کنند.

وی با عنوان اینکه ظرفیت بانک های نشا برای کشت شالیزارها باید سه برابر افزایش یابد خواستار بهره گیری از ظرفیت دهیاران و پایگاه های مقاومت برای پیشگیری از ورود کارگران غیربومی به مزارع شد.

استاندار مازندران، با بیان اینکه جلوی انتقال و زنجیره بیماری کرونا ویروس را باید بگیریم، تصریح کرد: باید با قرنطینه خانگی و اجتماعی این زنجیر را قطع کنیم و در این راستا باید طرح بسیج استانی در قالب محله به محله اجرا شود.

حسین زاگان با اظهار اینکه باید هسته های لازم برای کمک به علوم پزشکی و دستگاه های بهداشت و درمان تقویت شود، یادآور شد: با کمک پزشکان خانواده و دستگاه های دیگر باید مداخالات در محلات را افزایش دهیم.

وی با تاکید برفراگیر شدن غربالگردی افراد برای مهار بیماری کرونا ویروس در استان یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت پزشک خانواده در استان تکمیل شده و باید سرعت غربالگری را افزایش دهیم.

کد خبر: ۱۱٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha