۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
مسئولان هرگونه پردازشگر الگوریتمی در سازمان بورس را رد کردند
در پاسخ به بازار؛

مسئولان هرگونه پردازشگر الگوریتمی در سازمان بورس را رد کردند

خبرهای ضد و نقیضی درباره دستگاه پیدا شده در ساختمان بورس منتشر شد و برخی هم مدعی بودند که یک پردازشگر برای معاملات الگوریتمی بوده، مدیران سازمان در پیگیری خبرنگار خبرگزاری بازار این موضوع را رد کردند.

بازار؛ گروه بورس:  بعد از اینکه مدیرعامل بورس ارواق بهادار تهران به دلیل پیدا شدن ماینر در ساختمان بورس استعفا داد گمانه زنی های زیادی درباره این اتفاق رخ داد و برخی هم مدعی بودند که تجهیزات مربوط به ماینر نبوده و یک پردازشگر برای معاملات الگوریتمی بوده و در یک سال گذشته برای نوسان گیری از سهام های مختلف استفاده شده است، خبرنگار خبرگزاری بازار این موضوع را از مدیران سازمان بورس اوراق بهادار پیگیری کرد و آنها ضمن رد این موضوع اعلام کردند که تمام اطلاعات ما درباره این اتفاق در اطلاعیه منتشر شده است.

سازمان بورس اوراق بهادار در اطلاعیه خود اعلام کرده است که «رمزارزها به عنوان دارایی دیجیتال، نیازمند قانون‌گذاری در کشور است و چندی پیش نیز با توجه به مطالبه فعالان این حوزه، از سوی مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، پیشنهاد تاسیس صندوق‌های مبتنی بر رمزارز مطرح شد.

از ابتدای سال ۱۳۹۹، با توجه به نگرانی‌ها از کوچ نقدینگی به سمت رمزارزها و ایجاد بحران خروج نقدینگی در بازار سرمایه، این موضوع به عنوان پروژه ای تحقیقاتی، پس از بررسی در کمیته های فرعی هیات مدیره و اخذ تائیدیه هیات مدیره وقت بورس تهران (به عنوان نمایندگان سهامداران)  و کسب موافقت اصولی وزارت صمت، مطرح و اجرای طرح محدود R&D استخراج رمزارز و محاسبه عینی نرخ ROI آنها توسط شرکت بورس اوراق بهادار صورت گرفت و گزارش معاملات آتی این فعالیت بر روند اصلی بازار سرمایه کشور نهایی شد. این فعالیت تحقیقاتی و آزمایشی پس از مدت کوتاهی در همان سال متوقف شد.»

کد خبر: ۱۱۰٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha