۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
طرح جدید مجلس؛ فعال اقتصادی به زندان نمی‌رود
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد

طرح جدید مجلس؛ فعال اقتصادی به زندان نمی‌رود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس طرح دوفوریتی که در مجلس داریم مجازات اقتصادی جایگزین زندان برای فعالان اقتصادی می‌شود.

به گزارش بازار، عزت الله اکبری تالارپشتی در نشست هم‌اندیشی وزیر صمت با رؤسای اتاق‌های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان افزود: بر اساس این طرح ممنوعیت پلمپ واحدهای تولیدی صنعتی، کارخانجات و خدمات تحت هر عنوانی اجرایی می‌شود ضمن اینکه یکی از بندهای آن تاکید دارد که فعال اقتصادی اگر جرایم اقتصادی مرتکب شد نباید زندان برود بلکه باید به صورت اقتصادی مجازات شود.

وی اضافه کرد: راه حل برون رفت از وضع آشفته اقتصادی را حضور حداکثری بخش خصوصی می‌دانیم و در این مسیر، دولت به جای رقیب بودن باید تسهیل کننده باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرار بود طی یک برنامه گام به گام تا صد در صد درآمد نفت به صندوق توسعه ملی برود و کل این درآمد برای تجهیز بخش خصوصی هزینه شود. اما می‌بینیم کل مردم و بخش خصوصی ما هزینه بی تدبیری و بی کفایتی مدیران دولتی را می‌دهند.

پورابراهیمی ادامه داد: وقتی عضو سازمان شانگ‌های شده‌ایم نباید فقط تماشا کنیم بلکه باید برنامه‌های اجرایی را تدوین کنیم و حداکثر حضور بخش خصوصی در این حوزه را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: طرح دو فوریتی دیگر مربوط به دیپلماسی اقتصادی است. هرگز سازوکار خدمات دادن به مردم را در رقابت با فعالان بین المللی آماده نکرده‌ایم. سوال اینجاست سفرای ما تاکنون چه خروجی‌ای داشته اند؟

وی با اشاره به رایزن‌های اقتصادی گفت: رایزن اقتصادی نباید کارمند دولت باشد بلکه باید از بین فعالان اقتصادی انتخاب شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha