۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
 دارایی شرکتهای تولیدی ترکیه در ۱۰ سال ۴.۶ برابر شد

دارایی شرکتهای تولیدی ترکیه در ۱۰ سال ۴.۶ برابر شد

حجم دارایی شرکتهای بخش تولید ترکیه طی ۱۰ سال گذشته به حدود ۴.۶ برابر افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، میزان دارایی شرکتهای فعال در زمینه تولید در ترکیه طی دوره ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ حدود ۴.۶ برابر افزایش یافته و از ۳ تریلیون لیر فراتر رفته است.

بر اساس داده‌های نتایج "ترازنامه های بخش ۲۰۲۰" که با همکاری سازمان آمار و بانک مرکزی ترکیه گردآوری شده، میزان دارایی شرکتهای بخش تولید کشور طی ۱۰ سال گذشته به طور منظم افزایش یافته است.

در حالی که کل دارایی این شرکتها در سال ۲۰۱۱ در حدود ۶۵۸ میلیارد و ۶۲۵ میلیون لیر بود، این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۷۳۱ میلیارد و ۵۸۳ میلیون لیر، در سال ۲۰۱۵ به یک تریلیون ۱۸۲ میلیارد لیر، در ۲۰۱۸ به ۲ تریلیون ۵۸ میلیارد لیر و در سال گذشته (۲۰۲۰) به ۳ تریلیون و ۱۶ میلیارد لیر رسید. بنابراین مجموع دارایی شرکتها در دوره ۲۰۱۰-۲۰۲۰ تقریبا ۴.۶ برابر افزایش یافته است.

براساس داده‌های مذکور «حقوق صاحبان سهام» شرکتها نیز افزایش یافته و مجموع ارزش خالص شرکت های فعال تولیدی از ۲۶۶ میلیارد و ۸۷۳ میلیون لیر در سال ۲۰۱۱ به ۴۲۸ میلیارد و ۴۲۸ میلیون لیر در سال ۲۰۱۵ افزایش یافت. در سال ۲۰۲۰ نیز کل ارزش سهام شرکتها برای اولین بار از ۱ تریلیون لیر فراتر رفته است.

بنابراین اندازه حقوق صاحبان سهام شرکتهای مذکور در ۱۰ سال گذشته ۳.۸ برابر افزایش یافته است.

حقوق صاحبان سهام معرف علایق سهام‌داران و صاحبان اصلی شرکت، نسبت به دارایی‌های خالص شرکت بوده، باقیمانده منافع مالکین شرکت را در داراییهای شرکت پس از کسر بدهیهای آنها نشان می‌دهد.

همچنین شرکتهای بخش در این مدت موفق به افزایش فروش داخلی و بین المللی خود شدند. در دوره ۲۰۱۱-۲۰۲۰ فروش ناخالص داخلی شرکتها از حدود ۵۷۷.۱ میلیارد لیر به ۲.۲ تریلیون لیر و فروش ناخالص خارجی آنها از ۱۸۴ میلیارد لیر به ۸۳۸.۹ میلیارد لیر رسیده است.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha