۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
برخی اصناف مشهد قفل قرنطینه را شکستند
برخلاف ابلاغ اتاق اصناف و ستاد پیشگیری از کرونا

برخی اصناف مشهد قفل قرنطینه را شکستند

مشهد- در حالی که بر اساس ابلاغیه اتاق اصناف مشهد تمامی مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود اما بسیاری از کسبه همزمان با پایان تعطیلات هفته نخست و از پنجم فروردین ماه بدون توجه به هشدارهای مسئولان کرکره مغازه را بالا کشیده و فعالیت خود را از سر گرفتند.

خبرگزاری بازار- گروه استان ها: همزمان با شیوع بیماری کرونا اتاق اصناف مشهد با ابلاغ مصوبه ای اعلام کرد: بر اساس مصوبات ملی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و جلوگیری از هرگونه آسیب به عموم شهروندان محترم، تمامی مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود لذا مقتضی است بدین منظور با قید فوریت ضمن اطلاع‌رسانی به صاحبان صنوف نسبت به تعطیلی مجتمع تجاری اقدام لازم صورت پذیرد.

بازگشت به فعالیت عادی

به گزارش خبرنگار بازار؛ اگر چه اصناف مشهد مقدس در طی هفته گذشته با رعایت این ابلاغیه نسبت به تعطیلی مغازه های خود اقدام کردند اما همزمان با پایان یافتن هفته نخست تعطیلی و در روز پنجم فروردین ماه شهر مشهد شاهد رفت و آمد قابل محسوس شهروندان در برخی خیابان ها  و بازار ها بود.

مشاهدات خبرنگار ما از سطح شهر حاکی است به رغم ممنوعیت بازگشایی اصناف غیر ضروری اما بسیاری از اصناف مانند، ابزار و یراق، فروشگاه های ماهیان زینتی، کلینیک حیوانات، کلید سازی ها، ساندویچ فروشی، لوازم یدکی، فروشندگان ظروف یک بار مصرف، خرازی ها  و حتی برخی پاساژ های فروش لباس واقع در خیابان های دستغیب، سجاد شهر، بولوار پیروزی، بولوار قرنی و دیگر مسیر ها باز و اصناف فعالیت روزمره خود را از سر گرفتند.

محدودیت تردد و فعالیت کاری ادامه دارد

در همین حال سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی با بیان اینکه محدودیت ها برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا همچنان پابرجا است به خبرنگار ما گفت: محدودیت تردد در داخل شهر چه به لحاظ خودروهای سواری و چه به لحاظ سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی همچنان ادامه خواهد داشت و از همین رو تداوم تعطیلی خطوط متروی مشهد و اتوبوس رانی تمدید شده است.

محمد حسین بحرینی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی گفت: به رغم تذکرات داده شده اما در بعضی از قسمت‌های شهر مشهد شاهد تجمع مردم  هستیم.

وی با تاکید بر این موضوع که به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مقرر شده تا ۲۵ درصد از کارکنان دولتی نیز به صورت حضوری در محل کار حاضر شده و مابقی در منزل به خدمات دورکاری مشغول شوند افزود: دورکاری سه چهارم کارمندان دستگاه‌های اجرایی در خراسان رضوی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص فعالیت برخی از اصناف و تخلفات احتمالی نیز بیان کرد: با واحدهای صنفی که قوانین و دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان را در خصوص تعطیلی برخی اصناف رعایت نکنند برخورد می شود و این برخوردها در قالب اخطار صنفی به متخلفان و پلمب واحد صنفی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی خواهد بود.

پلمب صنوف متخلف

در همین رابطه مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه تنها صنوف ضروری مانند داروخانه‌ها، مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و میوه‌فروشی‌ها اجازه فعالیت دارند به خبرنگار ما گفت: تمامی مجتمع‌های تجاری و سایر صنوف تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

امیر دلداری با بیان اینکه اطلاع رسانی لازم انجام بر تعطیلی اصناف غیر ضروری تاکید شده است افزود: به رغم اطلاع رسانی لازم نسبت به راه اندازی گشت‌ مشترک اتاق اصناف و اماکن برای نظارت بر تعطیلی واحدهای صنفی اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تخلف و بی توجهی به دستور العمل صادره به طور حتم  فروشگاه شناسایی شده پلمب خواهد شد یادآور شد: در گشت مشترک اتاق اصناف با همکاری اداره اماکن بازرسان اتحادیه های صنفی حضور دارند.

نقشه هایی که نقش بر آب می شود

چیزی که امروز از آن می‌توان احساس ترس و نگرانی کرد عادی شدن شرایط و خسته شدن مردم از قرنطینه خانگی به‌عنوان نسخه امتحان پس داده جهانی برای کنترل بیماری کرونا و بازگشت وضعیت عادی به خیابان‌ها و معابر شهری است که در عرض چند روز می‌تواند تمام برنامه‌ریزی‌ها و موفقیت‌های نسبی استان را درراه مقابله با شیوع ویروس را نقش بر آب کند.

کد خبر: ۱۱٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیدعلی IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      به شعور مردم توهین نکنید دروغ نگویید مردم شعور دارند خودشان از شما بهتر کنترل میکنند و وضعیت از این که هست بهتر خواهد بود
    • ابوالفضل IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      0 0
      مغازه هایی که باز کردنو به چ شماره ای باید گزارش کنیم؟؟