۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
۶ هزار خودرو ویژه‌ جانبازان حرکتی مورد نیاز است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

۶ هزار خودرو ویژه‌ جانبازان حرکتی مورد نیاز است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود ۵ تا ۶ هزار خودرو ویژه جانبازان ۷۰ درصد و اختلالات حرکتی مورد نیاز است.

به گزارش بازار، سید رضا قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از آسایشگاه جانبازان، افزود: براساس ماده ۴۵ قانون جامع، دولت وظیفه دارد خودروی مناسب برای جانبازان تهیه کند چه برای جانبازان بالای ۵۰ درصد و چه جانبازانی که دچار اختلالات حرکتی هستند.

وی با اشاره به این که حدود ۱۴ سال قبل در دوره دولت نهم یک مرحله اجازه واردات خودرو ویژه جانبازان داده شد، گفت: ۸ هزار خودرو با مجوز دولت داده شد و مسئله حل و فصل شد، ولی الان ۱۵ سال از آن گذشته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: سال گذشته در بودجه یک وظیفه‌ای به وزارت صمت محول شد که ۸ هزار میلیارد تومان در یکی از ردیف‌های بودجه اعتبار برای این کار دیده شد که وزارت صمت با کمک تولید کننده‌های داخل این نیاز جانبازان را برطرف کند که با تغییر دولت مواجه شد. ما نیاز فوری داریم برای این که به جانبازان ویژه و جانبازانی که خودروهای آن‌ها فرسوده شده که حدود ۵ تا ۶ هزار نفر هستند خودرو بدهیم و برای اینکار نیاز است واردات خودرو مجدداً از سر گرفته شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: البته باید دولت آن را تصویب کند یعنی این مطلب منوط به مصوبه دولت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نیاز جانبازان به داشتن خودروهای ویژه افزود: باید این نیاز یا با تولید داخل یا واردات خودروهای خارجی تأمین شود.

وی با اشاره به این که امور جامعه ایثارگری به تمام وزارتخانه‌ها ارتباط دارد، گفت: حضور جانبازان در اعضای کابینه و مسئولان می‌تواند بسیاری از مشکلات این قشر را حل کند.

کد خبر: ۱۰۹٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha