۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرک های صنعتی کشور سرمایه گذاری شد
معاون وزیر صمت:

۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرک های صنعتی کشور سرمایه گذاری شد

ساری- معاون وزیر صمت گفت: تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور سرمایه گذاری شده که سهم مازندران ۲۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش بازار به نقل از شهرک های صنعتی مازندران، علی رسولیان با اشاره به سرمایه گذاری چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در سال جاری گفت: از این مقدار مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به استان مازندران تخصیص می یابد.

وی داشت: مدلهای طراحی و مطالعاتی باید به گونه ای باشد که در مواجهه با حوادث غیرمترقبه، اثرات کمتری بر شهرک ها و نواحی صنعتی وارد سازد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: بحث برق در صنعت مازندران از مباحث جدی بوده که بر اساس تفاهم با برق استان، قرار شد تا بخشی از هزینه برقراری خطوط برق از منابع استانی و داخلی و بخشی نیز از منابع برق استان تأمین شود تا واحدهای تولیدی نسبت به ادامه فعالیت خود دغدغه کمتری داشته باشند.

رسولیان با اشاره به مشکل واحدهای راکد و نیمه راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی اظهار داشت: با پایش دقیق حدود ۲۰ هزار واحد راکد و نیمه راکد که اخیراً انجام شده به دنبال تعیین راهکارهای مناسب در کمیته ها و کلینیک های عارضه یابی تشکیل شده در استانها هستیم تا نسبت به فعال شدن مجدد این واحدها اقدامات مؤثری انجام شود.

وی با تأکید بر انجام تفاهم با بانکهای عامل جهت حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی تصریح کرد: بدنبال تخصیص حدود ۴۵۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی بنگاههای خرد هستیم.

رسولیان بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۳۵ درصد واحدهای راکد با مشارکت و حضور سرمایه گذاران جدید فعال شده اند، تصمیم بر این است تا از ظرفیت این سرمایه گذاران و فعالان که دارای توانمندی بالایی هستند، استفاده کنیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha