۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
برنامه چین برای کربن زدایی از اقتصاد؛ کاهش انتشار دی اکسید کربن قبل از ۲۰۳۰
بازار گزارش می‌دهد؛

برنامه چین برای کربن زدایی از اقتصاد؛ کاهش انتشار دی اکسید کربن قبل از ۲۰۳۰

چین در کشف و تشخیص مشکلات سریع عمل می کند و افکار عمومی نقش مثبتی در آن ایفا کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل:  منابع ثروت در بسیاری از مناطق چین توجه جهانیان را به خود جلب کرده است و بسیاری از آژانس های غربی پیش بینی های خود را در مورد رشد اقتصادی چین در سال جاری تغییر داده اند. برخی از رسانه های آمریکایی و اروپایی موج جدیدی از انتقادات را بر سر زبان ها انداخته و این هشدار را ایجاد کرده اند که زنجیره های تأمین جهانی تحت تأثیر سهمیه بندی قدرت چین قرار خواهند گرفت.

با این حال همه گیری ویروس کرونا تولید را در بسیاری از پایگاه های تولیدی در سراسر جهان افزایش داده است. اما سرزمین اصلی چین بهترین مکان برای توقف تولید بوده است. تمرکز بیشتر سفارشات تولید جهانی در چین، مصرف برق چین را به شدت افزایش داده و این کشور را در جهت تحقق اهداف انتشار و برنامه ریزی مصرف برق تحت فشار قرار داده است.

 باید اشاره کرد که این ابتکار در دستان خود چین است، چه از نظر اطمینان از ایمنی شبکه برق و تنظیم منطقی مصرف برق و چه از نظر مدیریت سرعت گذار سبز اقتصاد آن. این کاهش قدرت برای چین بحران نیست بلکه نقطه بحرانی است که در آن باید با آرامش پاسخ داد، افکار خود را سازماندهی کرده و جهت را به درستی درک کرد.

در واقع اقتصاد چین باید به دنبال تغییر کیفیت باشد. هدف کاهش انتشار دی اکسید کربن قبل از سال ۲۰۳۰ و خنثی کردن کربن قبل از ۲۰۶۰ در حال حاضر تعیین شده است و آنها نیروهایی را ایجاد می کنند که سیاستمداران و کارشناسان چین را ملزم می کند با این روند حرکت کنند. ظرفیت تولید برق چین ۲.۲۸ میلیارد کیلووات بوده که در حال حاضر دو برابر ظرفیت تولید برق ایالات متحده  آمریکا است، اما از نظر تولید ناخالص داخلی، تولید ناخالص داخلی چین حدود ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده آمریکاست. این الگو نمی تواند به طور نامحدود به روند خود ادامه دهد و چین باید در تلاش های خود برای کاهش فاصله ثابت قدم باشد.

چین اکنون باید دو واقعیت اساسی را تشخیص دهد: اول، ظرفیت تولید برق چین بسیار زیاد است. افزایش تولید برق و افزایش این ظرفیت برای چین دشوار نیست. دوم، چین دارای توانایی قوی در کنترل بخش کلان اقتصاد است. از آنجا که این کشور در سرعت بخشیدن و کند کردن امور بسیار مجرب است، مشکلات ناشی از مصرف برق نشان می دهد که همه مشکلات مربوطه که باید برطرف شود قابل حل یا کاهش است.

به طور کلی، مشکلات کوتاه مدت چین باید حل شود و به طور خاص تا آنجا که ممکن است از حوادثی مانند محدودیت برق در مناطق مسکونی اجتناب شود. چین منابع و ابزارهای زیادی برای دستیابی به این هدف بدون هیچ گونه شرایط اضافی دارد. از سوی دیگر، چین باید به طور محکم به جهت تعدیل بلند مدت خود پایبند باشد.

جهان با موجی از کمبود منابع روبرو است: کمبود تراشه منجر به کاهش تولید خودروها شده است. بریتانیا با بحران در تامین بنزین مواجه است. کمبود گاز طبیعی آلمان را تحت تاثیر قرار داده است و KFC در ایالات متحده نیز دچار کمبود مرغ در زنجیره تامین است. تأثیر ترکیبی بیماری همه گیر و شوک های ژئوپلیتیکی، اقتصاد و زندگی مردم را مختل می کند و هنوز مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

چین در کشف و تشخیص مشکلات سریع عمل می کند و افکار عمومی نقش مثبتی در آن ایفا کرده است. توانایی چین در کنترل ، رسیدگی و کاهش مشکلات مطمئناً از اکثر اقتصادها بهتر است. در این زمینه ، مردم چین نباید نگران شوند.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha