۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
کاهش بیشتر قیمت‌ها و ثبات بازار سیمان در هفته‌های آینده

کاهش بیشتر قیمت‌ها و ثبات بازار سیمان در هفته‌های آینده

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت گفت: وضع بازار سیمان در هفته‌های آینده با ثبات و کاهش بیشتر قیمت‌ها در این بازار محقق می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، حسن الهیاری افزود: قیمت هر پاکت سیمان تیپ ۲ خاکستری عرضه شده توسط کارخانجات تولیدی سیمان در بورس کالا، به طور متوسط در حدود ۲۵۰،۰۰۰ ریال است که با احتساب هزینه‌های قانونی نظیر ۹درصد مالیات ارزش افزوده، ۱۳درصد سود عمده و خرده فروشی و میانگین ۱۰۰،۰۰۰ ریال هزینه‌های حمل و بارگیری هر کیسه سیمان، مجموع بهای مصرف کننده سیمان پاکتی تیپ ۲ قابل احصاء است.

وی اضافه کرد: با بررسی نرخ‌های اعلامی در بانک قیمت سازمان حمایت، میانگین نرخ هرکیسه ۵۰ کیلویی تیپ ۲ در سطح استان‌ها حدود ۳۸۰.۰۰۰ ریال و در شهرستان‌های اطراف کارخانجات تولید سیمان به دلیل کاهش هزینه حمل و بارگیری حدود ۳۵۰.۰۰۰ ریال است.

الهیاری گفت: البته در برخی از شهرها مانند تهران به دلیل حجم بالای تقاضا و مصرف و همچنین حمل سیمان از سایر استان‌ها و تاثیر افزایش نرخ حمل از فواصل دور و نیز هزینه بارگیری سیمان، افزایش جزیی قیمت سیمان و تاثیر آن بر قیمت نهایی مصرف کننده اجتناب ناپذیر است.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha