۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
لزوم اصلاح ساختارهای اقتصادی متناسب با شرایط کنونی
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) تأکید کرد

لزوم اصلاح ساختارهای اقتصادی متناسب با شرایط کنونی

دیباوند، استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) تأکید کرد: ساختارهای اقتصادی باید متناسب با اقتضائات زمانی اصلاح شوند.

به گزارش بازار، هادی دیباوند عضو هیئت علمی و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام) درمورد مفهوم اصلاحات ساختاری در اقتصاد گفت: اصلاحات ساختاری و اساسی در نگاه اول مجموعه ای از فرماندهی و برنامه ریزی برای فرآیندهای اقتصادی است.

وی افزود: گاهی اصلاحات ساختاری به معنای اصلاحات اساسی است که در این رویکرد، نگاهمان مبتنی بر مدیریت و نظارت و فرماندهی و کنترل است اما در رویکرد دیگر اصلاحات ساختاری فقط شامل اصلاح نهادها و بخش های دخیل و تاثیرگذار محدود می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) حضور مردم در عرصه، در دوران دفاع مقدس را از مهمترین دلایل پیروزی کشورمان دانست و گفت: از زمانی که بنی صدر از فرماندهی قوای مسلح برکنار شد موفقیت های ما شروع شد.

دیباوند یادآورشد: از آنجایی که اقتصاد ایران به جهت وابستگی به درآمدهای نفتی متناسب با نوسانت قیمت نفت دچار نوسانات شدیدی می شود دشمن هم راهبرد تحریم نفت و فرآورده های نفتی را در پیش گرفت تا ما را وارد جنگ اقتصادی کند.

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) تأکیدکرد: اگر به دنبال افزایش حضور مردم در اقتصاد هستیم باید نگاه را از خارج به سمت داخل برگردانیم همچنان که پس از خلع بنی صدر، توجه به داخل و حضور و ظرفیت های مردمی منجر به موفقیت در جنگ شد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از ظرفیت های داخلی کشور برای رونق اقتصادی گفت: ما با پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی می توانیم از جنگ و تهاجم همه جانبه اقتصادی علیه کشورمان عبور کنیم.

دیباوند با بیان اینکه هجمه های رسانه ای علیه نظام و بازتاب فساد در رسانه ها حضور مردم را برای نقش آفرینی در اقتصاد دچار چالش می کند افزود: شعار مانع زدایی هم ناظر به همین فضای کسب و کار و نقش آفرینان حاکمیتی یعنی قوای سه گانه است.

وی موضوعاتی چون فرماندهی واحد در دوران جنگ، چینش ساختارهای بخش های درگیر در حوزه جنگ متناسب با نیاز، تفویض اختیار متناسب با مسئولیت ها و عدم تداخل وظایف فرماندهان و نیروها را از جمله ویژگی ها و مولفه های پیروزی در جنگ تحمیلی برشمرد و افزود: اهداف در جنگ بر مبنای واقعی و ملموس و طرح ریزی ها هم بر مبنای واقعیت ها بود.

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه ساختارهای اقتصادی باید متناسب با اقتضائات زمانی اصلاح شوند گفت: تحولات منطقه مانند درگیری رو به تزاید اقتصاد چین و آمریکا می تواند پیامدهای مثبتی برای اقتصاد ما داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha