۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
تدوام روند کاهش تولید تمام محصولات فولادی در مرداد ماه

تدوام روند کاهش تولید تمام محصولات فولادی در مرداد ماه

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد: در ۵ ماه نخست امسال تولید ورق گرم در مجتمع های فولاد سازی کشور به ۳ میلیون و ۲۲۷ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد.

بازار، گروه صنعت: آمارها نشان می‌دهد که در این مدت ۴۵۴ هزار تن تیر آهن در کشور تولید شده است که نسبت به ۵ ماهه نخست سال گذشته که ۵۰۹ هزار تن بود ۱۱ درصد کاهش داشته است.

در پنج ماهه نخست امسال ۳ میلیون و ۵۱۸ تن میلگرد در مجتمع های فولاد سازی کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که در این مدت ۳ میلیون و ۷۷۰ تن بوده بیش از ۷ درصد کاهش یافت.

همچنین در این مدت میزان تولید نبشی و ناودانی و سایر مقاطع فولادی به ۳۲۴ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۳۲ هزار تن بود ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

کاهش 17 درصدی تولید مقاطع طویل فولادی
در این مدت تولید کل مقاطع طویل فولادی ۴ میلیون و ۲۹۶ هزار تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد منفی شده است.

در پنج ماه نخست امسال در مجموع یک میلیون و ۱۸ هزار تن ورق سرد در مجتمع های فولاد سازی کشور تولید شده است که در مقایسه با سال گذشته که یک میلیون و ۱۳۶ هزار تن بوده است حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است

در پنج ماه نخست امسال در مجموع یک میلیون و ۱۸ هزار تن ورق سرد در مجتمع های فولاد سازی کشور تولید شده است که در مقایسه با سال گذشته که یک میلیون و ۱۳۶ هزار تن بوده است حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

در این مدت تولید ورق پوششدار به ۶۱۸ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حدود ۶۱۹ هزار تن بوده آن‌چنان در آمار تولید این محصول فولادی تفاوتی وجود نداشت.

تولید کل مقاطع تخت فولادی 16 درصد کاهش یافت
در پنج ماهه نخست سال جاری تولید کل مقاطع تخت فولادی کشور به ۳ میلیون و ۲۸۵ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که ۳ میلیون و ۹۲۹ هزار تن بود بیش از ۱۶ درصد کاهش داشته است.

در مدت یاد شده تولید کل محصولات فولادی در کشور به ۷ میلیون و ۵۸۱  تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

در این مدت تولید بلیت و بلوم به ۶ میلیون و ۴۹۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷ میلیون و ۶۱۱ هزار تن بود بیش از ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد

همچنین در این مدت تولید بلیت و بلوم به ۶ میلیون و ۴۹۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷ میلیون و ۶۱۱ هزار تن بود بیش از ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در پنج ماهه نخست امسال در مجموع تولید اسلب در مجتمع های فولاد سازی کشور به ۴ میلیون و ۳۳۳ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافت.

تولید فولاد میانی در کشور 12 درصد منفی شد
در این مدت تولید فولاد میانی در کشور ۱۰ میلیون و ۸۲۸ تن بود که نسبت به سال گذشته که ۱۲ میلیون و ۳۵۴ هزار تن بود ۱۲ درصد منفی شده است.

در مدت یادشده تولید آهن اسفنجی در سطح کشور به ۱۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۲ میلیون و ۸۸۳ هزار تن بود ۴ درصد کاهش داشته است

کاهش تولید آهن اسفنجی، فولاد میانی و محصولات فولادی
طبق گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، تولید آهن اسفنجی، فولاد میانی و محصولات فولادی در پایان مرداد ماه سال جاری نسبت به خرداد سال ۱۴۰۰ در زمینه تولید تیرآهن ۲۹ درصد، میلگرد ۴۷ درصد، کل مقاطع طویل فولادی ۴۵ درصد، ورق گرم ۲۸ درصد، ورق سرد ۱۲ درصد، ورق پوششدار ۶ درصد، بلیت و بلوم ۵۴ درصد، اسلب ۴۲ درصد، فولاد میانی ۴۹ درصد و آهن اسفنجی ۴۴ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۰۹٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha