۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
تبدیل ایران به ششمین کشور دارنده تکنولوژی یخچال استاندارد نگهداری واکسن
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تبدیل ایران به ششمین کشور دارنده تکنولوژی یخچال استاندارد نگهداری واکسن

ساری- دانش فر، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان ابتکار تجهیز با اشاره به تولید یخچال استاندارد نگهداری واکسن کرونا برای اولین بار در خاورمیانه گفت: این تولید ایران را به ششمین کشور برتر تبدیل کرد.

دانیال دانش فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به طراحی و تولید یخچال استاندارد نگهداری از واکسن برای اولین بار در کشور اظهار داشت: این طرح برای اولین بار در خاورمیانه طراحی و تولید شده است.

وی اظهار داشت:شرکت ما موفق به اختراع یخچال استاندارد نگهداری واکسن برای اولین بار در ایران و خاورمیانه شده که کشور ما را به شش کشور دارنده این تکنولوژی در دنیا قرار داده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان افزود: برحسب نیازی که در شبکه بهداشت و جامعه برای واکسیناسیون اطفال و نیازی که با ویروس کرونا به وجود آمد، اقدام به طراحی و اختراع یخچال نگهداری واکسن کردیم.

دانش فر یادآور شد: ظرفیت تولید برای نمونه هایی که ۴۸ ساعت بعد از قطع برق می توانند دما را در چهار درجه نگهداری کنند، دو هزار دستگاه است و برای یخچال هایی که می توانند واکسن را تا ۲۰ ساعت بعد از قطع برق در دمای مناسب نگهداری کنند، ۶۰۰ دستگاه است.

وی یادآور شد: این بخچال های نگهداری واکسن با حمایت مالی و فناوری بسیج علمی احداث و زیر نظر معاونت پژوهشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تولید شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان با اظهار اینکه محصول تولیدی، دانش بنیان لقب گرفته و در سال قبل جزو فناوری برتر استان شناخته شده است، گفت: در صورتی که حمایت صورت گیرد تمام کشور را به یخچال های استاندارد نگهداری واکسن مجهز خواهیم کرد و زنجیره سرد ایمن جدید و با امنیت بیشتری را در کشور راه اندازی می کنیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha