۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
افزایش ۱۲.۶ درصدی بهای گاز در فرانسه
بحران سوخت در اروپا؛

افزایش ۱۲.۶ درصدی بهای گاز در فرانسه

افزایش ۱۲.۶ درصدی بهای گاز از روز جمعه بر درآمد اندک برخی شهروندان تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش بازار، شبکه رادیویی آر. ام. سی (RMC) فرانسه با انتشار تصویری در حساب کاربری خود در توئیتر گزارش داد از روز جمعه، اول اکتبر، ۱۲، ۶ درصد به تعرفه‌های مقرر شده برای بهای گاز در فرانسه افزوده خواهد شد و این مسئله آشکارا و صورت ملموس بر درآمد اندک برخی شهروندان تأثیرگذار خواهد بود.

گزارشگر شبکه در مورد اینکه چرا بهای گاز پیش از این نیز کم کم افزایش یافته بود، گفت: فرانسه تولید گاز ندارد و به همین علت تسلیم تغییرات و تصمیماتی است که در بازار بین المللی گرفته می‌شود. در حال حاضر سطح ذخیره گاز در اروپا به پایین‌ترین میزان رسیده است. نروژ و روسیه قادر به افزایش عرضه گاز نیستند. همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده که اقتصاد جهانی از سرگرفته شده است. همین امر موجب افزایش شدید تقاضا شده است. در حال حاضر کارشناسان در خصوص این افزایش‌ها ابراز نگرانی می‌کنند؛ چرا که امسال برای نخستین بار نیست که بهای گاز افزایش یافته است. بهای گاز در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر نیز به ترتیب ۱۰، ۵ و بیش از ۸ درصد افزایش یافت. نتایج افزایش قبض گاز مصرف کنندگان کاملاً ملموس است. حدود ۱۰ میلیون خانوار فرانسوی مصرف خانگی دارند و بیش از ۷ میلیون خانوار نیز مصرف گرمایشی دارند.

گروه توئیتری انونیم سیتوآیَن (Anonyme Citoyen) نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت شرکت آنژی (Engie) فرانسه که در زمینه تولید برق، توزیع گاز طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت دارد، از افزایش دوباره بهای گاز در این کشور خبر داد و اعلام کرد قیمت گاز از اول اکتبر ۱۲، ۶ درصد افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که تعرفه‌های مقرر شده برای مصرف گاز در فرانسه اول ژوئن ۴، ۴ درصد، اول ژوئیه حدود ۱۰ درصد، اول اوت ۵، ۳ درصد و اول سپتامبر نیز ۸، ۷ درصد افزایش یافته بود.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha