۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
افتتاح واحد صنعتی تولید نخ پلی پروپیلن در سنندج/۱۸ نفر صاحب شغل شدند
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

افتتاح واحد صنعتی تولید نخ پلی پروپیلن در سنندج/۱۸ نفر صاحب شغل شدند

سنندج – همزمان با هفته دفاع مقدس یک واحد تولیدی و صنعتی نخ پلی پروپیلن با عنوان شرکت اطلس بافت ماد آبیدر با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سنندج افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، ظهر امروز سه شنبه و در آخرین روز هفته دفاع مقدس، یک واحد تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بانکی در سنندج مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل و سرمایه گذار این واحد تولیدی در این خصوص اظهار کرد: کار احداث و راه اندازی این واحد صنعتی در مقیاسی کوچک در سال ۱۳۹۵ صورت گرفت و بعد از دو سال فعالیت، ما کار توسعه و ارتقاء این واحد را آغاز کرده و خوشبختانه امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

رضا فتحی ادامه داد: در ابتدا تنها دو نفر کارگر و دو دستگاه کوچک، کار تولید در این واحد صنعتی را آغاز کردند ولی خوشبختانه امروز با توسعه این طرح، ۱۸ نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای راه اندازی این واحد صنعتی در سنندج، بیان کرد: در مجموع برای توسعه و راه اندازی این واحد صنعتی ۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که ۲.۴ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی و بقیه نیز سرمایه گذاری شخصی است.

مدیرعامل شرکت اطلس بافت ماد آبیدر ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه این واحد یک هزار و ۲۰۰ تن است که بخشی از آن در استان کردستان به فروش رفته و بخشی دیگر نیز به استانهای همجوار صادر می شود.

فتحی عنوان کرد: در گذشته از سایر استان ها رول را دریافت و اینجا فقط دوخت و برش گونی ها را انجام می دادیم که با توسعه واحد و تغییر محل فعالیت و دریافت تسهیلات اکنون همه مراحل تولید را در این واحد تولیدی در سنندج انجام می دهیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در جریان برگزاری مراسم بهره برداری از این واحد تولیدی، بیان کرد: با افتتاح این واحد صنعتی در سنندج تعداد واحدهای تولید نخ پلی پروپیلن در کردستان به دو واحد فعال افزایش پیدا کرد.

پیمان الماسی افزود: نخستین واحد تولید نخ پلی پروپیلن استان کردستان در شهرستان دیواندره واقع شده است که ظرفیت تولید سالانه آن ۲ هزار و ۴۰۰ تن است و ۵۰ نفر در آن مشغول بکار هستند.

وی اعلام کرد: با افتتاح این واحد تعداد پروانه بهره برداری صادر شده برای واحدهای صنعتی در استان به ۹۵۰ واحد رسیده است و در حال حاضر شمار دیگری واحد تولیدی و صنعتی در کردستان در دست افتتاح و راه اندازی است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اشتغال اسمی این واحدها ۱۸ هزار نفر و اشتغال واقعی آنها هم ۱۴ هزار نفر است و برای راه اندازی این تعداد واحد هم سه هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha