جزئیات بسته اینترنت رایگان ویژه اساتید، معلمان و دانشجویان
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات مطرح کرد

جزئیات بسته اینترنت رایگان ویژه اساتید، معلمان و دانشجویان

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: نام نویسی برای دریافت بسته اینترنت رایگان ۶ ماهه ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، معلمان و دانشجویان تا پایان هفته از طریق سامانه Ictgifts.ir آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، سید ستار هاشمی افزود:‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال هم بر اساس مسئولیت اجتماعی و حمایت از روند آموزش در کشور با توجه به شیوع بیماری کرونا بسته اینترنتی رایگان را در اختیار اساتید، معلمان و دانشجویان قرار می‌دهد که این بسته ۶ ماهه برای اساتید حوزه و دانشگاه ۶۰ گیگابایت، معلمان ۴۰ گیگابایت و دانشجویان و طلاب ۳۰ گیگابایت خواهد بود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت:‌متقاضیان برای نام نویسی و فعال سازی بسته از طریق سامانه Ictgifts.ir مراجعه کنند و با در اختیار گذاشتن کد ملی وشماره تلفن همراه که باید حتماً به نام متقاضیان باشد فرایند نام نویسی را انجام دهند که پس از دریافت درخواست متقاضیان، اطلاعات واصله را جمع آوری می‌کنیم و در اختیار اپراتورها قرار می‌دهیم و همه اپراتورهای ثابت و همراه این بسته‌ها را در اختیار قرار خواهند داد.

وی افزود:‌شماره تلفن همراه حتماً باید به نام متقاضیان باشد و ما پس از اینکه آن‌ها شماره همراه را در سامانه وارد کردند صحت سنجی می‌کنیم که شماره به نامشان باشد و بعد از آن ترافیک در حساب کاربریشان شارژ می‌شود.

هاشمی گفت:‌ البته ما دانشجویان زیر ۱۸ سال و همچنین دانشجویان خارجی هم داریم که این بسته به آن‌ها هم تعلق می‌گیرد، اما شاید زمان بیشتری برای این افراد صرف شود و ما مستقیم برای این افراد استعلام را از مراجع ذیربط خواهیم گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات افزود: ما اطلاعات مرتبط با دانشجویان و اساتید را از مراجع ذیربط استعلام کرده ایم که در اختیارمان قرار دهند و فکر می‌کنیم تا چند روز آینده این اطلاعات در اختیار ما قرار گیرد تا بتوانیم در سامانه بارگذاری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا متقاضیان می‌توانند شماره جدیدی از خودشان ارائه کنند یا باید حتماً همان شماره‌ای را ارائه کنند که سال گذشته بسته‌ای دریافت کرده اند؟ گفت: هیچ ضرورتی ندارد که از شماره قبلی استفاده کنند چرا که این نام نویسی جدید است و فقط هر کسی ثبت نام کند باید شماره تلفن همراه به نامش باشد.

هاشمی افزود: ممکن است به هر دلیلی فرایند نام نویسی با مشکل مواجه شود که از متقاضیان می‌خواهیم دغدغه‌ای نداشته باشند چرا که فرایند جداگانه‌ای را برای اعتراض در سامانه پیش بینی کرده ایم و قطعاً بعد از صحت سنجی به روال بقیه ثبت نام کنندگان، اطلاعات در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: اگر کسانی که نام نویسی می‌کنند بسته جاری داشته باشند این بسته‌ها رزرو می‌ماند تا بسته هدیه به اتمام برسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه متقاضیان چگونه مطلع شوند که این بسته در اختیارشان قرار گرفته است؟ افزود:‌ همه اطلاع رسانی‌ها از طریق سامانه Ictgifts.ir انجام می‌شود و برای افرادی که در سامانه نام نویسی می‌کنند پس ازصحت سنجی، پیامکی ارسال می‌شود مبنی براینکه نام نویسی با موفقیت انجام شده است و پس از فعال سازی بسته هم پیامک دیگری ارسال می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه این بسته‌ها ۶ ماهه است گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می‌کنیم حجم مراجعات در روزهای اول به سامانه زیاد باشد تمهیداتی اندیشیده ایم که افراد بر اساس کد ملی مراجعه کنند و زمان ثبت نام در مدت ۱۰ روز خواهد بود و طبیعتاً بسته‌ها هر زمانی که فعال شود تا ۶ ماه اعتبار خواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات افزود: تا پایان این هفته تلاش می‌کنیم کار نام نویسی آغاز شود.
وی درباره سامانه شاد هم گفت: استفاده از این سامانه در همه اپراتورهای ثابت و همراه رایگان است و با توجه به ارتقاء قابل توجهی که سامانه شاد امسال پیدا کرده است امیدواریم اشکالات کمتری را داشته باشیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Aref IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 1
      سلام. ومتشکّر بابت اینترنت
    • Mm IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      چرا ۳۰ گیگ ترم قبل که ۶۰ بود واقعا کمه ۳۰گیگ
    • پوران یوسفی پور کرمانی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      به نظرم باید اصلاحیه هم باشد که اگر در انتخاب اپراتور اشتباهی شد بتونیم اصلاح کنیم ممنونم