۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
تصمیم وزارت جهاد گرانی برنج را دامن می‌زند
دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور:

تصمیم وزارت جهاد گرانی برنج را دامن می‌زند

کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد در ورود برنج ذخیره احتیاطی به بازار، تاکید کرد: این رویه موجب رکود کوتاه‌مدت برنج در بازار و افزایش قیمت مجدد خواهد شد.

به گزارش بازار، مسیح کشاورز، با اعلام اینکه پس از نیمایی شدنِ ارز برنج در ستاد تنظیم بازار اعلام کردیم که ممنوعیت واردات برنج، حذف شود، گفت: ما در بخش خصوصی هیچ ذخیره‌ای نداشتیم و صرفاً به‌اندازه میزان مصرف رسیده است.

وی همچنین متذکر شد که در آن زمان، برنج ایرانی به قیمت خود رسیده بود و نباید اجاره می‌دادند، افزایش قیمت برنج را تهدید کند.

کشاورز با اعلام اینکه برنج اعلا در آن زمان ۳۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، تصریح کرد: مصرف‌کننده می‌توانست برنج ایرانی یا خارجی تهیه کند و اختلاف ۳ الی ۴ هزارتومانی پیش روی مشتری بود.
ما تاکید کردیم این اختلاف قیمت بین نوع ایرانی و خارجی نباید بیشتر شده و تهدید برای سفره مردم باشد.

کشاورز ادامه داد: ستاد تنظیم بازار کشور قبول کرد تا این دوره ممنوعیت برای واردات را حذف کند ولی وزارت جهاد تمکین نکرد و ادامه داد تا به دولت جدید رسید.

در دولت جدید هم متأسفانه آقای ساداتی نژاد نپذیرفتند که حتی ۴ ماه را به ۲ ماه کاهش دهیم و جلوی صعود قیمت برنج ایرانی گرفته شود. از طرفی شائبه برنج خارجی از بازار پدید نیاید.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور تاکید دارد که وزیر جهاد اعلام کرده است که یا دوره ممنوعیت باید به‌سان گذشته ادامه یابد و یا ۱۰۰ هزار تن از برنج ذخیره احتیاطی وارد بازار شود که تصور می‌کنیم تصمیم اول، در برابر نماینده‌های مجلس، سیاسی بوده است.

کار دوم نیز به عقیده ما بحران‌زاست؛ چراکه این برنج ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار وارد می‌شود و اختلاف ۱۵ هزارتومانی با برنج ایرانی دارد و هر دو برنج داخلی و خارجی را به رکود می‌کشاند.

کشاورز افزود: ما در بازار هستیم و می‌بینیم که این برنج جدید به‌زودی به اتمام می‌رسد و لذا کشاورز صبر می‌کند تا مجدد برنج را گران‌تر بفروشد.

ما مستمراً واردات را انجام می‌دهیم ولی کالایی که به شکل دولتی عرضه شود وارد سیستم دلالی و واسطه‌گری شده و به دست مردم نمی‌رسد و با قیمتی بالاتر در بازار فروخته خواهد شد.

کشاورز همچنین از نامه‌نگاری به معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و ابراز امیدواری کرد این وضعیت بد بازار برنج ایرانی و خارجی به جایی خوب ختم شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha