۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
ذائقه گردشگری مردم را تغییر می دهیم
وزیر میراث‌فرهنگی:

ذائقه گردشگری مردم را تغییر می دهیم

ایلام- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه تغییر ذائقه گردشگری مردم از اولویت های وزارت میراث فرهنگی است، گفت: باید زیرساخت های گردشگری در استان ایلام تقویت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید عزت‌الله ضرغامی  ظهر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام در محل دفتر نمایند ولی فقیه در استان اظهار کرد: ایلام به واسطه مرز مهران در جذب توریست مذهبی بسیار موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: بعد از پایان ویروس کرونا و با توجه به افزایش مسافران، باید زیرساخت‌های جذب گردشگر مذهبی در این استان افزایش پیدا کند و  تقویت شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارتخانه تغییر ذائقه گردشگری مردم است، که در این راستا معرفی استان‌های بکری چون ایلام به سایر نقاط کشور مد نظر است تا گردشگران و تورهای گردشگری به جای رفتن به مناطقی چون شمال، استانی نظیر ایلام را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

ضرغامی تصریح مرد: برنامه دولت طبق منویات مقام معظم رهبری واگذاری ابنیه‌ تاریخی به بخش خصوصی است که در این واگذاری‌ها، بخش خصوصی اقدام به احیا، مرمت و نگهداری آثار تاریخی می‌کند و در مقابل برای کسب درآمدزایی با ایجاد جاذبه‌های توریستی، گردشگران را به سمت این اماکن سوق می‌دهد.

مرز مهران نیازمند احداث بازارچه فروش صنایع‌دستی است
 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه این دیدار گفت: صنعت توریسم طبیعی و درمانی باید با توجه به هم مرزی استان ایلام با عراق تقویت شود.

حجت الاسلام‌ الله نور کریمی تبار افزود: ایلام با توجه به برگزاری و میزبانی آیین اربعین، سهم اقتصادی و درآمدی از این مراسم گسترده و پرشور مردمی را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: در شهرستان مرزی مهران ایجاد یک بازارچه عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی ضرروی به نظر می‌رسد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید در این زمینه زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha