۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
افزایش هیجانی قیمت آهن

افزایش هیجانی قیمت آهن

قیمت ارز نوسانات کم اما صعودی داشت و در بازار آهن نیز خبرها از ادامه نوسانات صعودی حکایت دارد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز گذشته قیمت ارز نوسانات کم اما صعودی داشت و در بازار آهن نیز خبرها از ادامه نوسانات صعودی حکایت دارد. علیرغم این که تا روز یکشنبه اغلب قیمت‌ها به کف رسیده بود اما ادامه روند صعودی بازار توجیه چندانی ندارد چراکه تقاضای مصرفی و سرمایه ای در بازار موجود نیست.

شایان ذکر است قیمت های جهانی با توجه به کاهش میزان تولیدات چین و همچنین اتفاقات آمریکا ریزش نخواهد داشت، از سوی دیگر دلار در قیمت ۲۷ هزار تومان تثبیت شده است چنانچه فرض کنیم افزایش قیمت ها در هر ماه تا سه درصد متناسب با تورم ماهانه باشد در این صورت افزایش قیمت‌ها قابل توجیه است اما در شرایط کنونی افزایش قیمت ها و بالعکس کاهش قیمت ها هر دو هیجانی و بر اساس جو روانی بازار است و نباید تداوم چندانی داشته باشد.

با بررسی قیمت روز آهن در روز گذشته مشاهده می‌شود اکثر شرکت های تولید کننده، قیمت میلگرد را در حدود ۵۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش داده اند به همین موازات در بازار تیرآهن نیز افزایش قیمت رویت شد و به جز یک شرکت، سایر شرکت‌های تولید کننده قیمت تیرآهن خود را افزایش دادند.

در این بازار صعودی بازار نبشی و ناودانی نیز ثبات توأم با افزایش اندک قیمت ها را اعمال کردند، به طور تقریبی قیمت نبشی و ناودانی افزایشی در حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان داشت و در بازار پروفیل نیز برخی از مبادی فروش اعلام قیمت نکرده و فروش خود را بستند و الباقی آنها افزایش قیمت پروفیل را در حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان اعمال داشتند.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha