۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
برنامه ریزی ویژه برای تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد:

برنامه ریزی ویژه برای تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد

زنجان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: امسال توجه ویژه به اتمام طرح های با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در استان زنجان خواهد شد.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به نامگذاری سال «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری، گفت: امسال نگاه ویژه‌ای به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد استان خواهیم داشت و در این راستا همه منابع و پتانسیل‌های موجود را به این واحدها سوق خواهیم داد تا تعداد قابل توجهی از طرح‌های بالای ۶۰ درصد استان در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

فغفوری، افزود: راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد  یکی از سیاست های مهم و اساسی سازمان صمت استان زنجان است و در این راستا برنامه ریزی ویژه صورتن رگفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان،  گفت: تعداد واحدهای تعطیل بالای ۶۰ درصد استان، اگر دو سال پیش حدود ۱۰ واحد بود امروز به حدود ۳ واحد رسیده است که تلاش می‌کنیم از ظرفیت تعطیل کارخانجات موجود استفاده کرده و با کم‌ترین هزینه، این کارخانجات راه‌اندازی شود.

فغفوری با بیان اینکه در حال حاضر برخی واحدهای تولیدی در استان با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند، گفت:توجه ویژه‌ به استفاده از ظرفیت‌های خالی کارخانجات فعال داریم، امروز بخشی از واحدها با ظرفیت‌های ۵۰ درصد مشغول فعالیت هستند.

وی از برنامه ریزی برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان خبرداد و گفت: بیماری کرونا نشان داد که ما در بخشی از واحدها می‌توانیم در صورتی که اهتمام ویژه‌تری داشته باشیم، بلافاصله نیاز استان را برطرف کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: در حوزه تولید ماسک و ضدعفونی کننده‌ها بر پایه الکل، همچنین ژل ضدعفونی کننده و کش ماسک تقریباً در استان پتانسیل خاصی نداشتیم که با برنامه‌ریزی و اهتمام خاصی که صورت گرفت، امروز حداقل بخش عمده‌ای از نیاز درمانی استان را خودمان تامین می‌کنیم که اگر این مهم محقق نشده بود، روزهای به مراتب سخت‌تری را امروز شاهد بودیم.

فغفوری با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است، گفت: قطعاً با توجه به سیاست‌هایی که در سال گذشته با نام‌گذاری سال ۹۸ با عنوان سال رونق تولید بود، به نظر می‌رسد به دلیل مشکلاتی که از بحث تحریم‌ها و محدود کردن مراودات تجاری کشور است، مهم‌ترین سیاست کشور و حوزه تولید، حفظ و صیانت از اشتغال و تولید موجود بود.

وی افزود: این بدان معنی است که برنامه‌ها باید به سمتی می‌رفت که از تعطیلی کارخانجات و روندی که در واحدهای تولیدی بود، جلوگیری کرده و بتواند تثبیت صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان،  گفت: از زمین‌گیر شدن برخی از کارخانجات و واحدهای تولیدی که برخی از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند این اتفاق ممکن است در شهریورماه اتفاق بیافتد، جلوگیری شود، با این وجود سال ۹۸ یکی از سال‌های خوب و موفق، هم برای بخش خصوصی و هم برای بخش دولتی بود.

فغفوری با اشاره به تشکیل اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: در این جلسه به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که باید تا ۹ فروردین‌ماه امسال همه اقدامات خود را برای تحقق برنامه‌های مرتبط با شعار سال ارائه دهند که در همین راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز بر اساس جمع‌بندی این نقطه نظرات، نقشه راهی را اعلام خواهد کرد که حداکثر تا اواخر ماه جاری نقشه راه به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر: ۱۰٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha