۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
آخرین وضعیت قانون مهم جوانی جمعیت و حمایت از خانواده
نایب رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس مطرح کرد

آخرین وضعیت قانون مهم جوانی جمعیت و حمایت از خانواده

نایب رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس، از طریق رسانه ملی به تشریح آخرین وضعیت قانون مهم جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی نایب رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس، در تشریح آخرین وضعیت قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: بیش از یک سال است که ما در مجلس یازدهم بحث جمعیت را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم و در تیرماه سال گذشته هم بعد از تشکیل کمیسیون‌ها بلافاصله کمیته جمعیت نیز تشکیل شد، بعد کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان و برنامه و بودجه و محاسبات بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به طور مشترک کمیسیونی را تحت عنوان جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تشکیل دادند.  

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیش از ۲۳۰ نماینده مجلس به این کمیسیون رای دادند و در نهایت با رای قاطع تشکیل شد و یک سال از فعالیت این کمیسیون می‌گذرد و نزدیک به ۹۰ جلسه کارشناسی ویژه با حضور همه یا اکثریت اعضای کمیسیون تشکیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما تاکنون دوبار این قانون را برای شورای نگهبان فرستاده‌ایم که مجدد به مجلس ارجاع داده است تا اصلاح شود و ۲ روز گذشته هم آخرین جلسه اصلاحیه آن برگزار شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون این قانون به شورای نگهبان فرستاده شده است تا نظر نهایی خود را اعلام کند و انشالله به زودی این قانون به دولت سیزدهم ابلاغ می‌شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha