۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
بلوک شرق مسیر جدید دولت در برقراری روابط اقتصادی
عضو هیأت رئیسه مجلس مطرح کرد

بلوک شرق مسیر جدید دولت در برقراری روابط اقتصادی

عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است دولت سیزدهم می‌تواند با انتخاب سفرای اقتصادی، فرصت‌های از دست رفته در دولت‌ قبل که صرف مذاکره درباره برجام شد را بازگرداند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجائی با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم و دوازدهم که تمام ۸ سال فرصت خود را صرف برجام و مذاکره با کشورهای اروپایی و آمریکا کرد، گفت: دولت قبل از فرصت های خوبی که در قبال کشورهای همسایه، خاورمیانه و بلوک شرق داشتیم، غفلت کرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه کشورهای چین و روسیه را از قدرت های برتر اقتصادی دنیا دانست و افزود: در زمان دولت قبل برای بسیاری از کشورهایی که به لحاظ اقتصادی می توانستند روابط بسیار خوبی با ایران داشته باشند برای مدت طولانی سفیر نداشتیم و یا جابجایی سفرا در آنها زمان زیادی برد و فرصت ها از بین رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال زنده کردن فرصت‌های از دست رفته و جدید است، عنوان کرد: سوریه، چین، هند، ژاپن به عنوان کشورهای بزرگ اقتصادی دنیا جزء اولویت ها برقراری ارتباط با ایران هستند.

کریمی فیروزجائی ادامه داد: تا پیش از این کشور ما عضو ناظر پیمان شانگهای بود که توانستیم در اجلاس اخیر عضو دائم شویم و این گام مثبت و مهمی برای معطوف شدن توجهات از دنیای غرب به ظرفیت های پیرامون خود و بلوک شرق خواهد بود.

وی تأکید کرد: بر همین اساس در انتخاب سفرا باید بیشترین دقت صورت گیرد تا از افراد کارکشته و قوی به خصوص در حوزه اقتصادی استفاده شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به نیویورک، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم و دستگاه دیپلماسی رویکردی مطالبه گرانه بوده و از هر فرصتی برای دفاع از حقوق ملت ایران استفاده می کند از این رو طی سفرهای خارجی مقامات دولتی، بسیاری از مسائلی که در سال های گذشته شامل اموال بلوکه شده به واسطه تحریم ها و یا مسائل حقوقی که نیاز به گفتگو و رایزنی دارد و لاینحل مانده، پیگیری خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha