۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
فوبیای دلاری بورس| سهامداران از اقدامات هیجانی پرهیز کنند
بازار بررسی می‌کند؛

فوبیای دلاری بورس| سهامداران از اقدامات هیجانی پرهیز کنند

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه دلار تأثیر بسزایی روی وضعیت بازار دارد، مطرح کرد: سهامداران نباید با شنیدن یک شایعه هیجان‌زده شوند و باید با دقت اخبار را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ پوریا نوروزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با نوسان بازار و کاهش مجدد شاخص کل اظهار کرد: دیروز، خروج نقدینگی از بازار شکل گرفت و بر اساس تحلیل تکنیکال شاخص، اگر شاخص کل فردا باز نگردد احتمال ریزش بیشتری تا سطح یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد خواهد داشت.

وی در ادامه توضیحات خود تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل مشخص نبودن سیاست دولت در انتشار اوراق، تقاضای آنچنان گسترده‌ای در بازار سهام شکل نمی‌گیرد. بزرگترین دستکاری در بازار سهام در حال حاضر مربوط به خارج از بازار و مربوط وزارت اقتصاد و دولت است. همچنین در حال حاضر تاثیرگذاری نرخ سود و اوراق از نرخ دلار مهم‌تر است و در وضعیت بازار تاثیر بیشتری دارد.

مدتی است در بازار سرمایه ایران با کوچک‌ترین اتفاق شاهد صف‌های فروش هستیم البته یکی از عوامل ریزش اخیر بازار عرضه اولیه‌های شرکت‌ها با حجم زیاد بود

این کارشناس بازار سرمایه در مورد انتظارات تورمی در بازار گفت: اگر عملکرد مثبت روز گذشته نماگرهای بازار سرمایه که‌ اندکی رشد کردند را در نظر نگیریم، چند روزی است که بورس تهران بر مدار نزول افتاده و هر عاملی در میان سرمایه‌گذاران به‌عنوان یک مساله منفی، به‌زیان بازار سرمایه تلقی می‌شود. این در حالی است که تا همین چند وقت پیش و بدون آنکه اتفاق مهمی در بدنه اقتصاد افتاده باشد صرفا به‌دلیل افزایش انتظارات تورمی، قیمت‌ها در بورس افزایش می‌یافت و شاخص اصلی این بازار که تا چند وقت پیش در ابرکانال یک میلیون واحدی دست و پا می‌زد، به‌ سبب همین خوشبینی‌ها در طول حدود دو ماه، بیش از ۴۰‌درصد افزایش یافت.

نوروزی تأکید کرد: سرمایه گذاران بورسی باید دقت کنند که اگر خبر معتبری منتشر شده بازار ارز سریع‌تر از بازار بورس باید واکنش نشان دهد و اگر خبری مبنی بر کاهش قیمت ارز منتشر شد باید اصل خبر را دنبال کرد، همانطور که در روزهای گذشته بازار ارز تغییراتی نداشته است و دلار همچنان بالاتر از ۲۷ هزار تومان در حال معامله است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدتی است در بازار سرمایه ایران با کوچک‌ترین اتفاق شاهد صف‌های فروش هستیم البته یکی از عوامل ریزش اخیر بازار عرضه اولیه‌های شرکت‌ها با حجم زیاد بود، لازم است سازمان بورس به جای چند عرضه اولیه در یک هفته، فقط یک شرکت را در هر هفته عرضه کند تا منجر به به هم ریختگی بازار نشود.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha