۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
ثبات توام با صعود قیمت آهن آلات

ثبات توام با صعود قیمت آهن آلات

روز گذشته قیمت ارز نوسان اندکی داشت و دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان به فروش رسید، به همین موازات بازار آهن نیز تحت تاثیر نرخ ارز در نوسانات صعودی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز گذشته قیمت ارز نوسان اندکی داشت و دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان به فروش رسید، به همین موازات بازار آهن نیز تحت تاثیر نرخ ارز در نوسانات صعودی قرار گرفت.

در معاملات آتی بورس سنگاپور، قیمت سنگ آهن به حدود ۹۳ دلار رسیده است. از سوی دیگر کاهش میزان تولیدات چین همزمان با تحولات بازار آمریکا منجر به عدم کاهش قیمتی محصولات جهانی شد، در گزارش روز گذشته متال بولتن شمش CIS  ثابت اعلام شد و روی نرخ ۶۰۰ دلار اعمال شده است.

شایان ذکر است در هفته گذشته عرضه های شمش در بورس کالا استقبال چندانی نداشت و برای عرضه های روز جاری قیمت پایه شمش تغییر چندانی نکرده است و به طور میانگین فقط ۰/۳ درصد افزایش داشته است.

می توان اظهار داشت قیمت های فعلی بازار با نرخ ارز و همچنین قیمت های جهانی مطابقت دارد و از این پس تحولات قیمتی متناسب با تحولات سیاسی و همچنین متغیرهای اقتصادی تاثیر گذار  و بازارهای جهانی نوسان خواهد داشت. افزایش قیمت های روز گذشته رو نیز در همین چهارچوب می توانیم تحلیل نماییم و در عین حال بازار از شوک و رفتار هیجانی فاصله گرفته است و تلاش می شود قیمت ها با قیمت های واقعی مطابقت داشته باشد.

بر اساس نوسانات روز گذشته می توانیم در روز جاری انتظار داشته باشیم که در بورس کالا معاملات شمش پر رونق باشد.

با بررسی روزانه قیمت آهن آلات مشاهده می شود که شرکت های تولید کننده میلگرد در روز گذشته در ابتدا قیمت ها را ثابت اعلام کردند و پس از گذشت ساعتی با اعلام قیمت دوم، قیمت میلگرد را تحت تاثیر افزایش ۴۰ الی ۶۰۰ تومانی قرار دادند و چه بسا برخی دیگر که ثبات قیمتی را اعمال کرده بودند بلافاصله فروش خود را بستند، میلگرد ۱۲ کویرکاشان در روز گذشته روی نرخ ۱۵ هزار و ۹۹۵ اعلام قیمت شد.

در بازار نبشی و ناودانی نیز تعداد کثیری از شرکت ها فروش را بسته و از اعلام قیمت صرف نظر کردند و صرفا سه شرکت افزایش قیمت نبشی و ناودانی را در حدود ۱۰۰ و ۲۰۰ تومان را اعلام داشتند.

 قیمت تیرآهن نیز در بخش کیلوفروشی کاهشی در حدود ۳۰۰ و ۳۵۰ تومان را به نمایش گذاشت و برخی از مبادی نیز ثبات قیمتی را اعمال داشتند. در شاخه های پر فروش افزایش قیمتی در حدود ۱۰ الی ۳۵ هزار تومان رویت شد و سایزهای سنگین وزن بدون تغییر باقی ماندند. تیرآهن سایز ۱۴ ظفربناب روی قیمت ۱ میلیون و ۹۹۰ تومان اعلام شد.

قیمت پروفیل نیز در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد و فقط یک شرکت کاهش ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومانی را اعمال داشت.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha