۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
عدم صدور فاکتور فروش، تخلف است
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران:

عدم صدور فاکتور فروش، تخلف است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، صدور فاکتور را از الزامات قانونی برای فروشندگان اعم از عمده فروش و خرده فروش اعلام کرد و گفت: هر فروشنده ای که فاکتور صادر نکند تخلف کرده و باید با او برخورد شود.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: سازمان تعزیرات حکومتی یک سازمان و مرجع شبه قضایی و دادرسی محور است و مانند دادگاه ها، شعب مختلفی دارد.

وی به فلسفه وجودی تعزیرات به عنوان زیر مجموعه دولت و جدا از قوه قضائیه اشاره و اظهارکرد: سازمان تعزیرات در شرایط خاص و مواقعی که بازار به نظارت جدی و برخورد نیاز دارد به عنوان یک ابزارِ در اختیار دولت عمل می کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درمورد شیوه نظارتی سازمان تعزیرات نیز اینطور گفت: روش نظارت سازمان بر این مبناست که مراجع مختلف، گزارش تخلفات را ارسال می کنند تا شعب تعزیرات امکان رسیدگی داشته باشند و البته برای نظارت دقیق و جدی تر، سازمان تعزیرات مجاز به ایجاد شعب سیار (گشت های مشترک) نیز هست تا روند رسیدگی سریعتر انجام شود.

این مقام مسئول از افزایش شدید قیمت لیموترش در سال گذشته به عنوان یک فاجعه یادکرد و گفت: متاسفانه عده ای خرید سلف می کنند و محصولات کشاورزی را به قمیت های غیرواقعی می فروشند از این رو کاهش فاصله مزرعه تا سفره از مهمترین کارهایی است که حتماً باید انجام شود و البته مربوط به سازمان ما هم نیست.

اسفنانی صدور فاکتور را از الزامات قانونی برای فروشندگان اعم از عمده فروش و خرده فروش اعلام کرد و گفت: هر فروشنده ای که فاکتور صادر نکند تخلف کرده و باید با او برخورد شود لذا اگر گزارشی از این موارد به دست ما برسد حتماً پرونده تشکیل خواهیم داد و رسیدگی می کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران همچنین درمورد تفاوت قیمت میوه ها در فروشگاه ها و مغازه ها و هایپرهای سطح شهر نیز اینطور گفت: درست است که اجاره بهای مغازه های سطح شهر در مناطق مختلف با هم فرق دارد اما این ملاک نیست و ملاک، فاکتوری است که از میدان میوه و تره بار دریافت می کنند.

بارفروشان میدان و حتی واسطه ها ملزم به صدور فاکتور شوند
اسدالله کارگر رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران با اذعان به بی ثباتی قیمت میوه در سطح شهر گفت: ما بارها از هیئت مدیره بارفروشان دعوت و تأکید کردیم که برای ساعت کار میدان برنامه ریزی کنیم که البته برای مدت کوتاهی انجام شد اما متاسفانه مجدداً به فراموشی سپرده شد.

وی افزود: از آنجایی که ملاک میدان، عرضه و تقاضاست و ساعتها هم محدود است لذا قیمت ها هم در ساعت های مختلف با هم متفاوت می شوند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران، عدم صدور فاکتور را از جمله مشکلات عنوان کرد و افزود: تمام بارفروشان میدان و حتی واسطه ها ولو یک نفر باید ملزم به صدور فاکتور شوند.

کارگر تأکید کرد: اگر ساعت کاری میدان مشخص شود واسطه ها فرصت دپو کردن محصولات را پیدا نمی کنند که بعداً گرانتر بفروشند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه واسطه ها باید استانداردسازی شوند و فاکتور حجره را به اعضای ما تحویل دهند افزود: اگرچه کشف قیمت و میانگین و عرف قیمت بحث های مهمی اند اما ملاک اصلی ما بحث فاکتور است و فاکتور حتماً باید صادر شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha