۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
لازمه جهش تولید حذف قوانین دست و پا گیر است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

لازمه جهش تولید حذف قوانین دست و پا گیر است

تبریز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید حذف قوانین اضافی و مقررات دست و پا گیر است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، محمدحسین فرهنگی روز سه شنبه افزود: حدود ۱۰ سال است که مقام رهبری عناوین اقتصادی همچون حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان اولویت ساله ا تعیین می‌ کنند که بیانگر ضرورت عدم وابستگی به سایر کشورها از نظر نیازهای کشور است.

وی با بیان این‌که عدم وابستگی به خارج از کشور در حوزه های مختلف اقتصادی تنها با اتکا به تولید و توانمندی های داخلی محقق می‌شود، اظهار داشت: فرهنگ سازی و برنامه ریزی در حوزه حل مشکلات و تولید داخلی تاثیر مثبتی و مستقیم بر تمامی حوزه‌های اقتصادی خواهد داشت.

فرهنگی ادامه داد: چون رهبری نظام هر سال متناسب با شرایط کشور شعار سال را تعیین می‌کنند، در صورتی که به توصیه‌های ایشان درباره اولویت‌های تعیین شده به درستی توجه شود، بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌ شود.

وی یادآوری کرد:  چنانچه در سال های گذشته سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صورت دقیق و اصولی اجرایی می‌ شد، بسیاری از مشکلات کنونی به وجود نمی‌آمد، اما در هر حال شرایط کنونی کشور را می‌توان به فرصتی بی بدیل برای تحقق شعار سال تبدیل کرد که در این زمینه باید تصمیمات و اقدامات مسؤولان با عملکرد آنها نسبت به سال‌های گذشته متفاوت باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی، گفت: اگر از تولید داخل به درستی حمایت شود، ضوابط و مقررات دست و پاگیر حذف و تصمیمات مناسب مربوط به حمایت از تولید داخل اجرایی شود، اتفاقات خوشایندی در حوزه تولید رخ داده و آینده‌ای روشنی در پیش خواهد بود.

فرهنگی اضافه کرد: در رابطه با شعار سال اگر مسؤولان تنها به دنبال شعار دادن و روزمرگی بدون پشتوانه عملی باشند، نه تنها وضعیت تولید بهتر نخواهد شد، بلکه موانع پیش رو بیشتر نیز می شود که این وضعیت به ضرر مجموعه های اقتصادی خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر لازم است راه و روش و نگرش های جدیدی در حوزه اقتصاد، صنعت و تولید کشور اعمال شود تا بتوان راهکارهای دیگری برای رونق و جهش تولید داخلی ارایه داد و باید تلاش ها را بیش از پیش افزایش داد.

فرهنگی با بیان اینکه اگر جهش در تولید داخلی اتفاق افتد، کشور در کنار سایر توانمندی‌ها، از نظر اقتصادی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت، افزود: اما برای رسیدن به این امر باید تلاش بسیاری شود و به لحاظ فرهنگی باید اقدامات گسترده ای برای سوق دادن آحاد مردم به مصرف کالاهای داخلی صورت بگیرد.

کد خبر: ۱۰٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha