۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
تولید و باردهی نهال انار وارداتی سوریه در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید و باردهی نهال انار وارداتی سوریه در مازندران

بهشهر- صیامیان، باغدار و تولیدکننده نمونه مازندران که برای اولین بار اقدام به واردات و تکثیر قلمه نهال انار سوری کرد، گفت: این نوع محصول در باغات شرق استان تکثیر شده است.

محمدرضا صیامیان در گفتگو با خبرنگار بازار که دارای دو هکتار باغ مرکبات و انار است، اظهار داشت: انارهایی با نام سوریه در این باغ تولید می شود که رقم آن را سال ۷۸ از طریق قلمه و ترکه ۳۰ سانتی متری و از سوریه به منطقه وارد کردم.

وی افزود: پس از آنکه چهار سال روی این قلمه کار کردیم، مشخص شد که بارآوری این رقم انار خوب بوده و پس از ۱۸ ماه بارددهی می کند.

وی یادآور شد: پس از بارآوری نسبت به تکثیر انار رقم سوریه اقدام کردیم و از مزایای این رقم آن است که در اواخر مرداده و اوایل شهریور وارد بازار می شود در حالی که دیگر ارقام انار از جمله ساوه، آبان ماه وارد بازار می شود.

صیامیان تصریح کرد: از مزایای انار رقم سوریه این است که در فصلی غیر از عرضه انارهای دیگر وارد بازار می شود و انار موجود در بازار از نوع رقم سوریه هستند.

این باغدار و تولیدکننده با اظهار اینکه سالانه ۲۰ تا ۳۰ هزار اصله نهال تولید و عرضه می کنم، گفت: تاکنون در مجموع در منطقه شرق استان در ۱۰۰ هکتار باغ، نهال انار توزیع کردم.

وی با اشاره به اینکه انارهای رقم سوری بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم وزن دارد، گفت: این نوع انار شیرین و دارای کیفیت بالایی بوده و مشتری پسند است.

وی افزود: از مردادماه تاکنون دو سری نسبت به چینش انار و عرضه آن در بازار اقدام شده است.

کد خبر: ۱۰۸٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha