۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کم کاری جهاد کشاورزی در قیمت گذاری شیر| دلالان نرخ گذاری را بر عهده گرفتند
رئیس اتحادیه لبنیات لرستان:

کم کاری جهاد کشاورزی در قیمت گذاری شیر| دلالان نرخ گذاری را بر عهده گرفتند

لرستان- تیموری، رئیس اتحادیه لبنیات لرستان گفت: جهاد کشاورزی قیمت گذاری شیر را به تعویق می اندازد که این کم کاری و عدم نظارت، سبب جولان دلالان و افزایش روزافزون نرخ شیر در لرستان شده است. 

رضا علی تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: هفته گذشته جلسه‌ای با موضوع قیمت گذاری لبنیات برگزار شد ولی متاسفانه هیچگونه قیمت‌گذاری صورت نگرفت و دائما این کار را به روزهای بعد موکول می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این عدم قیمت‌گذاری جهاد کشاورزی کم مقصر نیست، افزود: به هر حال جمع آوری شیر بر عهده جهاد کشاورزی بوده و جلوی این افزایش قیمت را نمی گیرد. 

رئیس اتحادیه لبنیات استان عنوان کرد: نرخ لبنیات هر روز بیشتر می شود به طوری که قیمت پنیر که در هفته قبل ۱۶ هزار تومان بوده، در هفته جاری به ۲۳ هزار تومان رسیده است چون  مسئولان بازار را رها کرده اند.

وی بیان کرد: دامداران به بهانه گرانی و کمبود علوفه و نیز عدم حمایت‌های دولت، به طور خودسرانه اقدام به افزایش قیمت شیر کرده‌اند و در این میان هیچ نظارتی هم وجود ندارد. 

تیموری تصریح کرد: اگر نظارتی از سمت تعزیرات وجود داشته باشد و با گرانفروشی در ماست بندی ها و کارخانه های تولیدی برخورد کند، قیمت ها متعادل تر می شود. 

وی بیان کرد: تاکنون ۱۰ جلسه برگزار کرده‌ایم تا نرخ شیر از طرف جهاد کشاورزی مشخص شود و بتوانیم آن را به تعزیرات ابلاغ کنیم تا در صورت گرانفروشی با آنها برخورد کنند، در صورتی که هیچ نرخ گذاری در این جلسات انجام نمی‌شود که این کم کاری ها از سمت جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو، دامپروری و بخش جمع آوری شیر است.

رئیس اتحادیه لبنیات گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد ما هر روز باید شاهد افزایش قیمت و کاهش کیفیت و کم فروشی باشیم؛ در حال حاضر هیچ کمبودی در بحث شیر نداریم ولی در نبود نظارت ها، جولان مافیا و دلالان، بازار را آشفته تر کرده است و هر روز نرخ گذاری های جدیدی انجام می شود. 

وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه مطالبه کنند که چرا شیر را نرخ گذاری نمی کنید و کنترلی در بازار ندارید؛ حداقل یک هفته قیمت شیر را ثابت نگه دارید.

کد خبر: ۱۰۸٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha