۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
 توضیحات شرکت نفت ساری درباره یک گزارش

توضیحات شرکت نفت ساری درباره یک گزارش

ساری- شرکت پخش فرآورده های نفتی مازندران - منطقه ساری نسبت به گزارش «پمپ بنزین های مازندران در معرض ورشکستگی است» توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، شرکت پخش فرآورده های نفتی مازندران - ساری نسبت به گزارش با موضوع «پمپ بنزین های مازندران در معرض ورشکستگی» که در بازار منتشر شده است، توضیحاتی ارائه کرده است.

در بخشی از این توضیحات که برای دفتر بازار در ساری ارسال شده، آمده است: صدور مجوز جایگاه عرضه سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تابع یک سری ضوابط  و استاندارد کشوری است، تصمیمی استانی و سلیقه ای نیست.

 حسب ضوابط و مقررات جاری شرکت، درخواست مجوز جایگاه از متقاضیان بتدریج دریافت و پس از بررسی اولیه ، هر سه یا چهار ماه یکبار در مناطق مربوطه جلسه کمیته بهینه سازی مجاری عرضه با حضور مدیر و معاونین و روسای بازرسی و حراست منطقه و همچنین نماینده انجمن صنفی جایگاهداران (در این منطقه در حال حاضر آقای باقی پور)تشکیل وبررسی های لازم بعمل آمده وبا لحاظ نمودن شاخص ها و مولفه های متعدد ازجمله توجیه اقتصادی ,بعد مسافت ، حجم تردد و ترافیک , پیش بینی میزان فروش و عدم تاثیرگذاری جدی بر فروش جایگاه ماقبل و مابعد و همچنین وجود ضرورت عملیاتی، پس از بحث و تبادل نظر موافقت اولیه صادر می شود.

در پاسخ به برخی شبهات بیان شده توسط آقای برزگر در خصوص سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومانی برای یک جایگاه به عنوان نمونه جایگاه کوثر به مالکیت آقایان برزگر و عرب , لازم به توضیح می باشد جایگاه مذکور در سال ۱۳۹۳  با سرمایه گذاری حدود بیست میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسید،در حالی که نامبرده با توجه به نرخ رشد تورم فعلی  با انجام محاسبات ادعای تضییع درآمد را می کند در صورتی که شرکت با نصب تلمبه های مازاد و توسعه جایگاه برابر نظر کارشناسی به دلیل عدم توجیه اقتصادی به شدت مخالفت کرد اما براساس پیگیری و اصرار مالکان و متوسل شدن به دستگاه های سیاسی و ذی نفوذ طی دو مرحله تغییر در نقشه اجرایی موجبات افزایش هزینه را برای آنان بوجود آورده است که مسئولیت آن دقیقا" متوجه مالکان بوده و خواهد بود و ارتباطی با شرکت نفت ندارد.

نرخ کارمزد(حق العمل) فعلی عرضه بنزین نسبت به پنج سال گذشته ۳۵۰ درصد  افزایشی بوده که موید نگاه حمایتی شرکت به قشر زحمتکش جایگاهداران محترم بوده است.

تعداد جایگاه و بعد مسافت آنهادر استانها با توجه به شرایط اقلیمی و تراکم جمعیت متفاوت است، به عنوان مثال استان مازندران که به علت کمبود شدید زمین، ترافیک و تراکم و بافت جمعیتی، پیوستگی شهر و روستا، موقعیت آب و هوایی با رتبه نخست مسافر پذیری وترافیک سنگین جاده ای در تمام فصول سال ، بااستانهای کویری تمایز چشمگیر و حائزاهمیت را دارد.

با عنایت به اینکه طی دو سال اخیر به علت عارضه بیماری کرونا اکثر مشاغل و کسب و کارها تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند، اما جایگاه های عرضه سوخت خوشبختانه از یک در آمد قابل قبول برخوردارند، اگر چنانچه صاحبان پمپ بنزین ها در استان مازندران در وضعیت ورشکستگی قرار دارند چطور تعدادی از مالکین جایگاه های فعال فعلی اقدام به احداث چند جایگاه کردند و برخی نیز متقاضی احداث جایگاه بعدی هستند؟

در خاتمه لازم به ذکر است شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با یک قرن سابقه فعالیت درعرصه  سوخت رسانی در کشور و پشت سر گذاشتن فراز و فرودهای فراوان و داشتن مقررات و دستورالعمل های مدون و تجربه کافی، قطعا اقدامات نیز  دربرگیرنده حقوق  هم عرضه کنندگان فرآوردههای نفتی و هم مصرف کنندگان است، انتظار می رود دوستان عزیز که مطلع بوده و خودشان به عنوان عضو این مجموعه در جریان امور هستند  با اظهار نظرهای غیر کارشناسی وبیان موارد غیر متقن و غیر مستند باعث تشویش اذهان عمومی نشود.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha