۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
تکمیل زنجیره ساخت دستگاه‌های تولید ماسک در کشور
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد:

تکمیل زنجیره ساخت دستگاه‌های تولید ماسک در کشور

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد زنجیره ساخت دستگاه‌های تولید ماسک در کشور تکمیل شده است.

به گزارش بازار، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خوشبختانه زنجیره ساخت دستگاه‏های تولید ماسک در انواع مختلف در داخل کشور به همت شرکت‏های دانش ‏بنیان تکمیل گردید. ساخت دستگاه‏های تولید فیلترهای نانویی چند سالی بود در کشور به تولید انبوه رسیده بود و اکنون روزانه ۴۰۰ هزار فیلتر نانویی برای ماسک‏های بیمارستانی N۹۵ تولید می‏کنیم (شرکت فناوران نانو مقیاس) و به زودی این ظرفیت چند برابر میگردد.

ایران جز معدود تولیدکنندگان دستگاه‏های تولید اینگونه فیلترها می‏باشد و دلیل آن فناوری و دانش بالای نانوتکنولوژی در ایران است. خوشبختانه در این مدت کم تنها در عرض زمانی حدود ۱۰ روز، ساخت اولین دستگاه‏های تولید ماسک در انواع مختلف توسط ۲ شرکت دانش‏ بنیان داخلی (بهیارصنعت سپاهان ورادیس صنعت ارتاویل) نیز به پایان رسید و این شرکت‏ها در حال تولید انبوه دستگاه‏های تولید ماسک در داخل کشور هستند و آمادگی صادرات این دستگاه‏ها را نیز به خارج از کشور پس تامین نیاز داخلی دارند.

وقتی اکوسیستم شرکت‏های خصوصی توانمند دانش ‏بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکت‌ها در مدت زمان کوتاهی می‏توانند مشکلات کشور را در هر زمینه‏ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم می‏توانیم دستگاه‏ها و مواد اولیه تولید ماسک را تولید کنیم. اگرچه برای تولید و نصب این دستگاه‏ها مدت زمانی طول خواهد کشید، ولی به زودی مشکلات کشور در زمینه تامین ماسک به پایان خواهد رسید.

کد خبر: ۱۰٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha