۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
ایجاد سازمان تجارت کشاورزی لازم است| تولید ۲.۱ میلیون تن برنج
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

ایجاد سازمان تجارت کشاورزی لازم است| تولید ۲.۱ میلیون تن برنج

ساری- زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تشکیل سازمان سرمایه گذاری و تجارت محصولات کشاورزی را لازم دانست و گفت: این سازمان در تولی گری بازار نقش مهمی دارد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر تشکیل سازمان سرمایه گذاری و تجارت محصولات کشاورزی اظهار داشت: این سازمان موجب حذف موازی کاری ها و تمرکز در تولی گری بازار این محصولات خواهد شد.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات برنج از اول مرداد تا پایان مردادماه افزود: با پیشنهاد و پیگیری های نمایندگان مجلس استان های شمالی واردات برنج در زمان برداشت ممنوع شده است.

وی میزان تولید برنج کشور را دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال جاری ذکر کرد و گفت: نیاز کشور به واردات در سال جاری ۹۰۰ هزار تن است و باید در وقت مناسب این میزان برنج وارد شود.

زارعی با اشاره به ورود برنج در بورس اظهار داشت: هرچند برنج وارد سامانه تجارت و بورس شد اما تاثیر چندانی در قیمت ها ندارد زیرا اکنون برنج از دست کشاورزان خارج شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تشکیل سازمان سرمایه گذاری و تجارت محصولات کشاورزی گفت: تاکنون جلسات مختلف کارشناسی برگزار شده است و تمام مسائل مربوط به حوزه کشاورزی در این سازمان پیگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: این سازمان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود و قانون تشکیل آن در مجلس تصویب شده است و با تایید شورای نگهبان اجرایی می شود و از آن می توان به عنوان گام تحولی در نظام اجرایی کشور یاد کرد.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha