۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
بازار آهن در آستانه ثبات

بازار آهن در آستانه ثبات

در روز پنجشنبه قیمت دلار نوسانات کمی داشت، بازار آهن با نوسانات کمی همراه بود و برخی مبادی فروش قیمت ها را با شیب ملایم کاهشی اعلام کردند و بعد از آن نیز ثبات قیمتی را لحاظ داشتند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز پنجشنبه قیمت دلار نوسانات کمی داشت و دلار روی نرخ ۲۷هزار و ۲۷۰ تومان به فروش می رسید بازار با نوسانات کمی همراه بود و برخی مبادی فروش قیمت ها را با شیب ملایم کاهشی اعلام کردند و بعد از آن نیز ثبات قیمتی را لحاظ داشتند.

میانگین قیمت میلگرد به ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است که نسبت به روز چهارشنبه ۱۸۰ تومان کاهش داشته به عبارتی می توان اظهار داشت که قیمت میلگرد از کف قیمتی در زمان پیش از بحران خاموشی هم پایین‌تر رفته است.

از سوی دیگر قیمت سنگ آهن در معاملات اخیر سنگاپور ازکف ۱۱۰ دلار نیز پایین تر آمده و به نرخ ۱۰۸ دلار رسیده است بر اساس همین کاهش قیمت سنگ آهن بر اساس پیش‌بینی‌های مراکز بین المللی چنانچه کاهش قیمت سنگ آهن همچنان ادامه یابد ممکن است که قیمت مقاطع فولادی در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

بر اساس شواهد موجود و همچنین بر این اساس که تقاضای جدیدی در جهت خرید محصولات فولادی وجود ندارد و شوک منفی که در جهت کاهش شدید قیمت ها وارد شده بود در حال میرا شدن است می توان بیان داشت که قیمت ها می توانند به ثبات برسد امان ثبات رسیدن قیمت ها نیز مستلزم این است که شرایط متغیرها و نرخ ارز در شرایط فعلی باقی بماند و وزارت صمت نیز رفتار دستوری بروز ندهد.

با مشاهده قیمت روز آهن متوجه می شویم قیمت میلگرد در روز پنجشنبه حدود ۱۵۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشته برخی شرکت‌ها نیز ثبات قیمتی را اعمال کرده اند کمترین قیمت میلگرد ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان بوده و سقف قیمتی میلگرد نیز ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است. قیمت میلگرد نیشابور روز پنج شنبه کاهشی در حدود ۶۰۰ تومان داشت و میلگرد ۱۴ نیشابور به قیمت ۱۵۳۶۰ تومان به فروش می رسید.

بازار نبشی و ناودانی ثبات قیمت نبشی و ناودانی را اعمال کردند و فقط دو شرکت کاهش ۳۰۰ و ۴۰۰ تومانی را اعمال داشتند. قیمت تیرآهن نیز اکثراً ثابت بود و شاخه های پرفروش ذوبی افزایشی در حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار تومان داشتند. در بازار پروفیل نیز شاهد کاهش قیمت پروفیل در حدود ۵۰۰ الی ۹۰۰ تومان در اکثر شرکت ها بودیم.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha