۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
عدم دسترسی ایران به منابع ارزی خود در سئول بر خلاف اصول تجارت و حقوق بین المللی است
رئیس گروه دوستی ایران و کره جنوبی:

عدم دسترسی ایران به منابع ارزی خود در سئول بر خلاف اصول تجارت و حقوق بین المللی است

رئیس گروه دوستی ایران و کره جنوبی، گفت: عدم دسترسی جمهوری اسلامی ایران به منابع ارزی خلاف اصول تجارت و حقوق بین المللی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یون کانگ هیان سفیر کره جنوبی در تهران روز گذشته (۲۵ شهریور) با روح الله متفکرآزاد رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

متفکرآزاد در ابتدای این دیدار با اشاره به ارتباطات تاریخی میان دو کشور گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی همواره خواهان تقویت و تحکیم روابطه دوستانه و دیرینه خود با جمهوری کره می‌باشد.
وی در بخش دیگری، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از اقدامات صورت گرفته از سوی کره جنوبی در سال‌های اخیر که منجر به کاهش مراودات اقتصادی فی‌مابین گردیده، ناخرسندند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی با تأکید بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی افزود: دیپلماسی پارلمانی به عنوان ابزاری تأثیرگذار در تقویت روابط سیاسی و مناسبات میان دو کشور همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و مجلس یازدهم در جهت بکارگیری آن عزمی جدی و راسخ دارد.

وی تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری ‌اسلامی ایران و کره جنوبی در مجالس دو کشور را مهم دانست و تصریح کرد: تقویت گروه های دوستی پارلمانی سبب ارتقاء سطح مناسبات در بخش های مختلف می‌شود و مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه و گسترش تعاملات و همکاری های کمیسیون‌های مشترک و گروه‌های دوستی پارلمانی فی‌مابین استقبال می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع به کار دولت سیزدهم در ایران اظهار داشت: آغاز به کار دولت جدید در ایران سطح انتظارات را بنا به وعده های مقامات کره ای بالا برده است و ضرورت دارد دولت کره جنوبی نسبت به حل و فصل مشکلات و موانع در عرصه تجاری، اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران قدم های موثری بردارد.

متفکرآزاد با اشاره به موضوع منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی خاطر نشان کرد: حل و فصل موضوع منابع ارزی مسدودی ایران در کره جنوبی نیاز به تلاش مضاعف برای آزادسازی هر چه سریع‌تر توسط دولت این کشور می‌باشد تا به سرعت خط اعتباری با ایران اجرایی گردد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، کره جنوبی را یکی از شرکای خوشنام و قابل اعتماد ایران طی سال‌های گذشته نام برد اما در خصوص تحرکات سه سال اخیر این کشور، گوشزد کرد:  کره جنوبی تحت فشار آمریکا؛ با مسدود نمودن منابع ارزی کشورمان در شرایط کرونایی، نگاه مردم ایران را نسبت به خود تغییر داده است.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در پایان این دیدار عدم دسترسی جمهوری اسلامی ایران به منابع ارزی خود را خلاف اصول تجارت و حقوق بین المللی دانست و تصریح کرد: از دولت کره‌جنوبی انتظار می رود در جهت رفع موانع دسترسی ایران به منابع مالی خود نزد بانک های کره ای گام های موثر و اساسی بردارد.
 
یون کانگ هیان سفیر جدید کره جنوبی در تهران نیز ایران را یکی از شرکای مهم و تجاری خود در منطقه دانست و گفت: کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران در طی ۶۰ سال گذشته مناسبات و تعاملات بسیار خوبی با یکدیگر داشته اند.
وی  با اشاره به مشکلات ایجاد شده در مسیر منابع ارزی ایران نزد بانکهای کره ای،   بیان داشت: تنش‌های ایجاد شده در موضوع منابع ارزی ایران مربوط به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم با توجه به طرح های ارائه شده هرچه زودتر این موضوع حل و فصل گردد.

یون کانگ هیان چشم انداز آینده روابط دو کشور را مثبت خواند و افزود:مجالس دو کشور وگروه‌های دوستی پارلمانی می توانند مسیر سابق همکاری ها را با قدرت و قوت دنبال نمایند.

کد خبر: ۱۰۷٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha