۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
افزایش قیمت دلار بهترین اتفاق برای تولیدکنندگان است!
گفتگو بازار؛

افزایش قیمت دلار بهترین اتفاق برای تولیدکنندگان است!

بهرامی از فعالان حوزه صنعت ساختمان و تهویه در گفتگو با بازار گفت: امیدواریم که یک حمایت کامل تا جایی که ممکن است از تولیدکنندگان داشته باشند نه اینکه برایشان موانع را ایجاد کنند.

امیرحسین عیدی؛ بازار: در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان به سراغ فرزاد بهرامی عضو هیئت مدیره شرکت تهویه اروند آمدیم تا در خصوص معضلات و مشکلات فعالان صنعت ساختمان و تاسیسات با ایشان گفتگو کنیم. آنچه در ادامه می‌آید شرح گفتگو با وی است.

بهرامی درباره اینکه نمایشگاه‌های صنعت ساختمان و تاسیسات چه تاثیری بر روند فروش و بازاریابی دارند گفت: خیلی از این نمایشگاه‌ها برایمان دستاوردهای خیلی مطلوبی داشته و ما را به هدف‌گذاری‌هایمان در فروش نزدیک کرده است و موجب افزایش فروش شده است. بعضا بخاطر اطلاع‌رسانی نامناسبی که شده این اتفاق افتاده است که ما نتوانیم مشتریان خودمان را در غرفه‌ها داشته باشیم و بازدیدکنندگان دیرتر متوجه شوند و بازخورد خوبی نداشته باشیم که عموما این اتفاق در روزهای اول اتفاق می‌افتد ولی بعداً به مراتب بهتر می‌شود و روزهای بعدی نمایشگاه خیلی از حالت روز اول مناسب‌تر است و می‌توانیم بازخورد خوبی را داشته باشیم. اینکه از لحاظ فنی محصولات چه تاثیری دارد باید بگویم که در این نمایشگاه‌ها چون شرکت‌ها در مقابل هم قرار دارند، می‌توانند با یکدیگر مذاکراتی را داشته باشند و تبادل اطلاعاتی انجام دهند، از لحاظ فنی برای پیشرفت صنعت ایران هم بسیار مطلوب است و ما از نمایشگاه‌ها استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص تاثیرات بیماری کرونا بر فعالیت‌های تاسیساتی و ساختمانی گفت: اوایل دوره کرونا، به دلیل بسته شدن مرزها و ناآشنایی با این ویروس منحوس که امیدوارم زودتر رفع شود و سلامتی به همه جامعه برگردد، مشکلاتی را در واردات، فروش، برگزاری جلسات و معرفی محصولاتمان در بازار داشتیم. ولی به مراتب با شناخت بیشتری که از این ویروس حاصل شده، توانستیم که راهکارهایی را برای بهبود این مسئله پیدا کنیم و وارداتمان را با وجود ویروس کرونا بهبود بخشیم و توانستیم راهکارهایی برای عرضه به بازار و معرفی محصول و سایر موارد به دست آوریم.

بهرامی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر دغدغه‌های موجود در حیطه فعالیت‌شان گفت: دغدغه‌ای که ما در این صنعت با آن روبرو هستیم این است علی‌رغم همه تلاشی که خیلی‌ها انجام می‌دهند، وضعیت مملکتی ما هنوز ثبات ندارد و نتوانستیم با جوامع بین‌المللی به طور مناسب ارتباط بگیریم و از آینده خودمان خبر نداریم. البته اینکه دلار افزایش قیمت داشته باشد، برای تولیدکننده یکی از بهترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند بیافتد؛ چون جلوی واردات گرفته می‌شود. امیدواریم که مواد اولیه مناسب و به موقع برای تولیدکننده در بازار وجود داشته باشد، تا به روز و جایی برسیم که تولیدکنندگان داخلی مثل فن، موتور و سایر اقلام و تجهیزات کنترل بتوانند با کیفیت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها رقابت داشته باشند و قابل مقایسه باشند که این اتفاق برای صنعت کشورمان بسیار مفید است و تقریباً خیلی از موانع حل می‌شود، ولی در حال حاضر به دلیل اینکه هر روز قیمت ارزها جابجا می‌شود، جلوی واردات بعضا گرفته می‌شود، در پیدا کردن و بدست آوردن مواد اولیه یکسری معضل‌ها و محدودیت‌هایی را به وجود می‌آورد که باعث تاخیر در ارسال محصول نهایی برای مشتری می‌شود.

وی افزود: ما در محصولاتمان مجبوریم که از پی‌ال‌سی‌ها، سنسورها و یکسری فن‌ها و کمپرسورهایی استفاده کنیم که اکثر آنها خارجی هستند. برای کمپرسورها هیچ تولیدکننده داخلی وجود ندارد، برای  سنسورها و سوئیچ‌ها به تازگی بعضی تولیدکنندگان پا به این بازار گذاشتند و محصولاتشان را عرضه کردند که البته هنوز با استانداردهای روز دنیا فاصله دارد و در بعضی اقلام که هنوز تولید کننده‌ای نیست یا کیفیت آنها پایین است.

فعال صنعت ساختمان در خصوص روی کارآمدن دولت جدید گفت: امیدواریم که یک حمایت کامل تا جایی که ممکن است از تولیدکنندگان داشته باشند نه اینکه برایشان موانع را ایجاد کنند. در این شرایطی که بازار و تولیدکننده تازه دارد جان می‌گیرد، حتما باید وزارت صمت حامی تولیدکنندگان باشد. بعضی جاها شاید هنوز به کالای مواد اولیه با کیفیت و مناسب نرسیده باشیم، باید آنها را شناسایی کنند. جلساتی با افرادی که می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و اهل فن این موضوع هستند مذاکراتی داشته باشد و با کمک آنان تولیدکنندگان را به حرکت درآورد.

وی گفت: بابت عملی شدن طرح‌های جدید دولت مانند ایجاد ساخت سالانه یک میلیون مسکن هنوز نمی‌توان نظری داد و بسیار زود است. این کار نیازمند پیش‌زمینه‌هایی است که باید فراهم شود و اقداماتی را ببینیم، اما اگر اتفاق بیافتد خیلی از صنایع تولیدکننده مواد اولیه برای ساختمان سازی، سیمان سنگ و سایر موارد و همچنین صنعت ما تاثیر بسیار خوبی دارد. وقتی مطمئن باشید که می‌توانید سالانه یک میلیون دستگاه بفروشید، قطعا می‌توانید ارتقاء کیفیت، افزایش تجهیزات تولیدی، افزایش نیروی پرسنل تولیدی و سایر افراد ستادی را فراهم کنید و هر روز شرکتتان را به روز نگه دارید.

بهرامی در پایان اظهار داشت: امیدوارم که دولت جدید بتواند با توجه محدودیت‌ها و تحریم‌ها در شرایطی که تولید کننده در حال گرفتن جان تازه است حمایت کند و به گونه‌ای نباشد که تولیدکنندگان یک روز بتوانند روند صعودی داشته باشند و روزی استرس فردایشان را داشته باشند

کد خبر: ۱۰۷٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha