۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
۳۰۰ نوع علوفه در مازندران تولید می شود/ بی توجهی به دام های بومی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۳۰۰ نوع علوفه در مازندران تولید می شود/ بی توجهی به دام های بومی

ساری- تیموری، دبیر اولین کنگره بین المللی علوم دامی تامین نهاده و علوفه را چالش اساسی صنعت دامی در کشور یاد کرد و گفت: این درحالی است که در مازندران ۳۰۰ نوع علوفه تولید می شود.

اسدالله تیموری در گفتگو با خبرنگار بازار به بیان اینکه اولین کنگره ملی و بین المللی علوم دامی ایران در ساری برگزار می شود، افزود: این کنگره فرصت تبادل نظر برای محققان و بخش صنعت با هدف تجزیه و تجلیل چالش های پیش روی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: محورهای این کنگره بین المللی در چهار محور پرورش و اصلاح نژاد دام،تغذیه دام، تغذیه طیور،پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم و آبزیان برگزار می شود و استقبال خوبی از سوی محققان شده است.

وی با اشاره به بحران های متعدد در حوزه تولید و کلان اقتصادی یادآور شد: کمبود نهاده ها و ورود بی رویه برخی ژن ها و عدم توجه به دام های بومی به عنوان سرمایه ملی از جمله چالش ها محسوب می شود.

تیموری یادآور شد: باید چالش های صنعت دامپروری احصای علمی شود زیرا هنوز دامپروری ما سنتی است و برای افزایش بهره وری و کیفیت باید تدبیر اساسی به خرج دهیم.

دبیر اولین کنگره بین المللی علوم دامی ایران با اظهار اینکه میزان تولید کشاورزی در کشور ۱۲۸ میلیون رسیده است، کمبود نهاده ها را از دغدغه های جدی بیان کرد و گفت: برای تامین نهاده ها باید از تنوع نهاده های بومی به عنوان فرصت استفاده کنیم.

وی گفت: استفاده از تکنیک های ارزان و متناسب با زیست بوم مازندران و کشور از دیگر راهکارها برای تامین نهاده است و با آن که یکی از مشکلات ما تامین علوفه بوده اما هنوز دامداران و صنعت هنوز آگاهی کافی درباره توسعه سیلاژ ندارند.

وی با اظهار اینکه مازندران یکی از بزرگترین واردکنندگان علوفه در کشور است، گفت: متاسفانه باید یونجه را کیلویی پنج هزار تومان خریداری کنیم درحالی که بیش از ۳۰۰ نوع علوفه در مازندران تولید می شود.

تیموری گفت: فقط با جمع آوری و ترویج شیوه های نوین می توان مشکل تامین علوفه را در استان حل کرد.

کد خبر: ۱۰۷٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha