۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
استان سمنان رتبه پنجم کشوری را در تعداد معادن به خود اختصاص داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان:

استان سمنان رتبه پنجم کشوری را در تعداد معادن به خود اختصاص داد

سمنان – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه این استان رتبه پنجم تعداد معادن در کشور را دارد، گفت: ۴۲ نوع ماده معدنی در استان استخراج می‌شود.

‌به گزارش بازار، حشمت‌الله عسگری صبح شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه خام‌فروشی مواد معدنی چالش اساسی در استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: استان سمنان رتبه پنجم تعداد معادن را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان استخراج می‌شود، افزود: این استان در شاخص استخراج مواد معدنی رتبه ششم کشوری را دارد که باید بهره‌وری از این مواد معدنی را به‌صورت قانونی در دستور کار قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه خام فروشی مواد معدنی یکی از چالش‌های مهم استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: بهره‌وری از واحدهای معدنی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و معدن داران استان قرار دارد.

عسگری با اشاره به‌ضرورت اصلاح رویه خام فروشی مواد معدنی در استان بیان کرد: حتی اگر ماده معدنی بدون فراوری تعطیل شود بهتر از آن است که بهره‌برداران خام فروشی کنند.

وی بابیان اینکه ۴۰ درصد از گچ موردنیاز کشور از معادن استان سمنان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: دانش فرآوری برای برخی مواد معدنی در استان وجود دارد و باید برای این دست از مواد معدنی با رویکرد فرآوری آن استخراج انجام شود.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه سایر موادی که دانشی برای فراوری آن وجود ندارد باید برای آیندگان باقی بماند، یادآور شد: از مواد معدنی استان سمنان ۶۰ درصد نمک، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت موردنیاز کشور تولید می‌شود.

کد خبر: ۱٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha