۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
 ساخت نخستین شیرآلات لمسی تمام اتوماتیک در قم/ نگرانی از بی‌ثباتی ارز و تأمین مواد اولیه
توسط یک شرکت فناور انجام شد؛

ساخت نخستین شیرآلات لمسی تمام اتوماتیک در قم/ نگرانی از بی‌ثباتی ارز و تأمین مواد اولیه

قم - برای اولین بار شیرآلات لمسی تمام اتوماتیک در قم ساخته شد که به محض نزدیکی دست به اطراف آن فعال می‌شود.

محمود کبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اولین تولیدکننده شیرآلات اتوماتیک در کشور است، گفت: شرکت تولیدی دانش بنیان تحت مدیریت وی به عنوان نخستین واحد تولید کننده شیرآلات چشمی و لمسی در کشور محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۷۰ درصد شیرآلات کاهنده مصرف آب را در کشور تولید می‌کنیم، گفت: این محصولات بیش از ۵۰ درصد از مصرف آب در انواع شیرآلات و سردوش‌های حمامی را کاهش داده و فشار آب را تا ۲ برابر افزایش می‌دهد.

این کارآفرین قمی با بیان اینکه ۸۰ نوع محصول متنوع را تولید می‌کنیم، افزود: کلیه محصولات ما فناورانه و تمام اتوماتیک است و برخی از آنها دارای ثبت اختراع و انحصاری است.

صادرات محصولات تولیدی قم به انگلستان

وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های این شرکت تولید در سال ۹۸ گفت: در سال جاری توانستیم با جذب تسهیلات ۵ میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی در زمینه توسعه و ارتقا زیرساخت‌ها، تأمین ابنیه و تهیه دستگاه‌های تخصصی فعال باشیم.

کبیریان با طرح این مطلب که در سال جاری ۲۰ درصد افزایش نیرو داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر ۷۰ نفر طبق آیین نامه‌های قانون کار در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

وی از افزایش ۱۰ برابری صادرات خبر داد و گفت: در حال حاضر به کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان و حتی انگلستان صادرات داشتیم.

این تولیدکننده قمی نبود ثبات نرخ ارز و نگرانی از تأمین مواد اولیه را مهمترین موانع تولید یاد کرد و گفت: متأسفانه به دلایل نامعلومی گواهی دانش بنیان ما را تمدید نکردند و هرچقدر هم پیگیری کردیم جواب قانع کننده‌ای دریافت نکردیم.

این کارآفرین فناور با تأکید بر اینکه افتخار دانش بنیان بودن قبل از همه برای کشور است، گفت: واقعاً به حال ما دانش بنیان بودن سودی ندارد چون همان زمان که این مجوز را داشتیم امکان استفاده از مزیت‌ها و معافیت‌های آن را نداشتیم و فقط اسمش روی شرکت مانده بود.

ایران سومین کشور تولید کننده شیرآلات لمسی در دنیا است

وی با بیان اینکه سومین کشور تولید کننده شیرآلات لمسی در دنیا هستیم گفت: الان شیرهای محیطی تولید کردیم که بدون سنسور کار می‌کند و کل بدنه المک شیر به حضور و نزدیکی انسان حساسیست نشان داده و فعال می‌شود و دیگر لازم نیست که با شرایط خاص و با گرفتن دست زیر دریچه خروج آب آن را فعال کرد.

کبیریان با بیان اینکه طی امسال فاز سوم با افزایش ۵ هزار متری خط تولید راه اندازی خواهیم کرد، گفت: در این فاز در زمینه ریخته‌گری و پرداخت و آبکاری شیرآلات فعالیت خواهیم کرد.

وی از حضور در بیش از ۱۸ نمایشگاه داخلی و بین المللی در سال ۹۸ خبرداد و گفت: در نظر داریم حضور خود را در نمایشگاه‌های بین المللی را افزایش دهیم.

کد خبر: ۱۰٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha