۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
صدور مجوز کسب و کار تسهیل می‌شود
رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس:

صدور مجوز کسب و کار تسهیل می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس گفت: با تسهیل طرح سهولت کسب و کار که فردا در مجلس بررسی می‌شود، صدور مجوز کسب و کار تسهیل خواهد شد.

به گزارش بازار، شمس الدین حسینی در گفتگو با رسانه ملی افزود: امروزه در کشور به جای فعالیت، مجوز اصالت پیدا کرده و بیشتر از اینکه به دنبال کسب و کار باشیم به دنبال تقدیس مجوز هستیم و به همین دلیل فروش مجوز و مسایلی از این دست رواج پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: مواردی داشته ایم که کسی مجوز گرفته و پس از چند سال بدون استفاده آن را چند میلیارد تومان فروخته است.

حسینی گفت: یکی از مهمترین دلایل پایین بودن رتبه کسب و کار ایران، این است که به جای سهولت محیط کسب و کار، سختی محیط ایجاد کرده ایم و به جای این که نظارت پس از فعالیت را جدی بگیریم دیوان سالاری قبل از صدور مجوز را پر و بال داده ایم.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس افزود: با تصویب طرح سهولت فضای کسب و کار در مجلس این مسایل کنار گذاشته می‌شود و به طور مثال پایگاهی توسط وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود که با نام نویسی در آن اگر کسی بخواهد سرمایه گذاری کند نمی‌توان از او درخواست مجوز کرد.

وی گفت: همچنین در ماده‌ای از طرح، آمده است که اگر برای کسب و کاری درخواست مجوز شود و از زمان صدور مجوز گذشته باشد این مجوز صادر شده تلقی خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در خصوص تعارض منافع نیز در بخش‌هایی که افراد ذینفع سهمیه‌های مشخصی را می‌گذارند مقرر شد که سیستم سهمیه‌ای از بین برود و به جای آن استانداردهای علمی برقرار کنیم و به سمت آن برویم که آزمون‌ها توسط سازمان سنجش برگزار شود.

وی گفت: در صورتی که فردا این طرح در مجلس به تصویب برسد سه ماه زمان احتیاج است که قانون عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha