۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
ناهماهنگی بین دستگاهی و عدم تخصیص ارز باعث افزایش قیمت بی‌رویه‌ نهاده‌های دامی شد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازار:

ناهماهنگی بین دستگاهی و عدم تخصیص ارز باعث افزایش قیمت بی‌رویه‌ نهاده‌های دامی شد

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و عدم تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی، باعث افزایش قیمت بی‌رویه‌ نهاده‌های دامی و برخی از کالاهای استراتژیک شده است. 

معین الدین سعیدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره علت گرانی در زمینه نهاده‌های دامی و برخی از محصولات اساسی و مورد نیاز مردم، اظهار داشت: ما شاهد التهاب بی سابقه ای در وضعیت بازار هستیم و به صورت مشخص در زمینه تامین نهاده‌های دامی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد. 

وی افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طی ماه‌های اخیر با دعوت از فعالان بخش خصوصی، سازمان پشتیبانی امور دام، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مشکلات واردات نهاده‌های دامی را بررسی کرده است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین کمیته تخصصی دام و طیور کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی چندی پیش با حضور در بندر امام خمینی (ره) بر روند واردات نهاده‌های دامی نظارت کرد. 

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و عدم تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی باعث افزایش قیمت بی‌رویه‌ نهاده‌های دامی و برخی از کالاهای استراتژیک شده است. 

وی تاکید کرد: ما از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت انتظار داریم که برای تامین نهاده های دامی و ایجاد توازن در بازار سریعا اقدام کنند و در این زمینه با هم هماهنگ باشند. 

سعیدی گفت: علاوه بر این، باید از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان جهت تولید واکسن و داروی دام و طیور بیشتر استفاده کنیم. 

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، ناهماهنگی‌های بسیار زیاد میان بانک مرکزی، گمرک و وزاتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت باعث شده است که نهاده‌های دامی وارد شده به موقع  ترخیص نشوند که باید این مشکلات رفع شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha