۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
رمز ارزها تهدیدی جدی برای اقتصاد امریکا هستند
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

رمز ارزها تهدیدی جدی برای اقتصاد امریکا هستند

ارزش بازار رمز ارزها در روز ۲۲ شهریور تقریبا ثابت بود ولی زنگ خطری که خزانه داری امریکا به دلیل افزایش ارزش سرمایه ها در بازار رمز ارزها به صدا درآورده، به معنای احساس خطر دولت از این بازار است.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها در روزهای اخیر وضعیت تقریبا با ثباتی داشته است. با وجود نوسان های کم در بازار رمز ارزها در روزهای آغازین هفته جاری ولی به طور متوسط ارزش هر بین کوین در سطح ۴۵ هزار دلار قرار داشت. این بازار در روز سیزدهم سپتامبر هم رشد اندکی را تجربه کرد.

در اولین ساعات روز دو شنبه ۱۳ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت رمز ارزها در بازار جهان  تغییر چندانی را تجربه نکرد. در این روز هر بیت کوین با قیمت ۴۵ هز ار و ۱۸۷ دلار مبادله شد در حالیکه قیمت هر اتریوم به مرز ۳ هزار و ۳۳۴ دلار رسید.

قیمت هر رمز ارز XRP  در این روز به ۱.۰۹ دلار و هر دوج کوین به ۲۴ سنت رسید. اما مهمترین خبری که در این روز در دنیا رمز ارزها وجود داشت قانونی شدن فعالیت در بازار  بیت کوین در کشور اوکراین بود.

سی ان بی سی در این مورد نوشت: «به نظر می رسد کشورهایی در قانونی کردن فعالیت در بازار رمز ارزها از دیگر کشورها پیشی می گیرند که  به دلیل مشکلاتی که با دنیای غرب دارند، امکان تعاملات مالی و بانکی برای آنها فراهم نیست. کشورهایی که فشارهای اقتصادی زیادی را تحمل کرده اند و حال می توانند با استفاده از بازار رمز ارزها ساده تر به منابع مالی دسترسی داشته باشند.»

 این دیدگاه در هفته های اخیر بارها توسط رسانه ها و مقامات اقتصادی امریکا مطرح شده است و بسیاری بر این باورند که می تواند بستر را برای مانع تراشی در مسیر رشد این بازار فراهم کند. در واقع کشورهای غربی برای اینکه سلطه خود را در اقتصاد دنیا و تعاملات مالی حفظ کنند با هر وسیله ای که در این مساله خلل ایجاد کند مقابله خواهند کرد و فایننشال تایمز بر این باور است که بازار  رمز ارزها یکی از همان بازارهایی است که باید با آن مقابله کرد.

اما در سوی دیگر سکه گزارشهایی قرار دارد که به ارزش سرمایه موجود در این بازار اشاره می کند. وب سایت «مانی کنترل» در گزارش اخیر خود نوشت: «در بیست  چهار ساعت منتهی به ۱۲ شب روز ۱۲ سپتامبر، ارزش سرمایه بازار رمز ارزها ۱.۳۷ درصد تنزل پیدا کرد و به ۲.۰۴ هزار میلیارد دلار رسید. زیانی که به نظر می رسد در روز ۱۳ سپتامبر جبران شود.

در روز گذشته ارزش بازار سرمایه بیت کوین برابر با ۸۴۳ میلیون دلار بود و ارزش بازار اتریوم به ۳۸۰ میلیون دلار رسید. این در حالیست که ارزش سرمایه موجود در بازار دوج کوین به ۳۱ میلیون دلار رسیده بود.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار گیرد زنگ خطری است که خزانه داری امریکا به دلیل افزایش استفاده از رمز ارزها و توسعه این بازار در امریکا به صدا در آورده است. خزانه داری امریکا با هشدار در مورد فراتر رفتن ارزش بازار رمز ارزها از مرز ۲ هزار میلیارد دلار جلسه ای را با سران اقتصادی کشور و مسولان بازارهای مالی تشکیل داد تا در مورد راهکاری مواجهه با این شرایط تازه با ان صحبت کند.

وب سایت «مانی کنترل» در این مورد نوشت: «اقتصاد امریکا در حال پوست اندازی است. از یک طرف افت ارزش دلار قرار دارد و از طرف دیگر افزایش قدرت بازار رمز ارزها. این بازار می تواند تهدیدی جدی برای اقتصاد امریکا باشد به همین دلیل می توان با جدیت گفت که  با آن مقابله خواهد شد.»

قانون گذاری بازار رمز ارزها، نظارت بر این بازار و دریافت مالیات از آن مدتها است که  مورد توجه قانون گذاران بوده است و به نظر می رسد فدرال رزرو در این زمینه جدیت زیادی دارد.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha