۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
خرید گاز از کشورهای همسایه راهکار کوتاه مدت جبران کمبود گاز زمستان
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

خرید گاز از کشورهای همسایه راهکار کوتاه مدت جبران کمبود گاز زمستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است کمبود گاز در کشور را می‌توان با افزایش روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه و خرید گاز از آن‌ها در کوتاه مدت جبران کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، موسی احمدی به راهکارهای جلوگیری از قطعی برق و گاز در زمستان پیش‌رو اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌های ارائه شده ازسوی وزرای نفت و نیرو و قول‌های داده شده می‌توان نسبت به جبران کمبود گاز در  زمستان امیدوار بود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شواری اسلامی با اشاره به پیش‌بینی کسری گاز، ادامه داد: این کمبود را می‌توان با ارتقا روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه و خرید گاز از آن‌ها در کوتاه مدت جبران کرد، همچنین برای جبران این کسری باید تولید گاز را افزایش داد که خوشبختانه وزیر نفت، برنامه‌ و راهکارهای خوبی در این زمینه ارائه کرده است.

وی بیان کرد: اگرچه راهکار اصلی مقابله با کمبود گاز افزایش تولید از طریق افزایش فشار چاه‌ها است اما از آنجا که این کار زمان‌بر بوده و مستلزم هزینه‌کرد بسیار است باید با استانداردسازی، راندمان سیستم‌ها و وسایل گرمایشی و سرمایشی را بالا برد تا از یک منبع انرژی بیشترین استفاده کنیم بنابراین ارزان‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای مقابله با کمبود برق و گاز "مدیریت مصرف" و "صرفه‌جویی" است.

احمدی اضافه کرد: از آنجا که وزارت نفت مسئول تامین گاز کشور است بنابراین باید این کار را با استفاده از روش‌های مختلف به انجام رساند، ازجمله راهکارهای کوتاه مدت برای عبور از بحران گاز در زمستان پیش‌رو "رساندن سوخت مایع به نیروگاه‌ها" است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: اگرچه وزیر نفت قول عدم مواجهه مردم با قطعی گاز در زمستان را داده است اما نمی‌توان از اهمیت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در این زمینه گذشت لذا باید ضمن استانداردسازی وسایل گرمایشی -که می‌تواند مصرف را کاهش چشمگیری دهد- در میزان مصرف نیز صرفه‌جویی شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha