۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
۲۰ راهبرد برای تحقق «جهش تولید» در نظر گرفته شده است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

۲۰ راهبرد برای تحقق «جهش تولید» در نظر گرفته شده است

آبادان - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از ابلاغ ۲۰ راهبرد به معاونت سرمایه‌گذاری این سازمان در راستای تحقق «جهش تولید» در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نامگذاری امسال از جانب مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید» اظهار کرد: با ابلاغ ۲۰ راهبرد به معاونت سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند امیدواریم شاهد رشد و تحقق جهش تولید در منطقه باشیم.

وی افزود: استفاده از ایده‌ها و تحقیقات دانشجویان و جوانان منطقه در مرکز نوآوری و فن‌آوری منطقه و تقویت و توسعه استارت آپ‌های تخصصی صنعت و همچنین توجه ویژه به توسعه صنایع دانش بنیان در منطقه از طریق برنامه‌ریزی جهت افزایش شرکت‌های فناور و هایتک، یکی از راهبردها است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در در ادامه با تاکید بر فعالسازی و توسعه ظرفیت خالی واحدهای تولیدی با رویکرد صادارت، افزود: حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی به منظور ارتقاء تکنولوژی و به‌روزرسانی ماشین آلات باید در سال جاری اجرا شود.

تشکیل کارگروه احیای کشاورزی

زمانی تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار و تجارت و صنعت از طریق حذف بوروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر را مهم دانست و گفت: مدیریت واردات و مبارزه جدی و مضاعف نسبت به سال گذشته با قاچاق کالا و جلوگیری از کالاهای غیر مجاز یک محور است و همچنین جلوگیری از خام فروشی و عدم اعطای مجوز صادارت به مواد خام مورد نیاز واحدهای تولیدی نیز یک راهبرد مهم است.

وی تسهیل و حذف بوروکراسی گمرکی جهت ورود مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات مورد نیاز بخش تولیدی و صنعت را یکی دیگر از راهبردها قلمداد کرد و یادآور شد: ارتباط تنگاتنگ و تخصصی با دانشگاه‌ها جهت ارائه ایده‌ها و حمایت از طرح تحقیقاتی بخش صنعت در راستای جهش تولید و همچنین تشکیل کارگروه تسهیل بخش تولید منطقه با محوریت اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر و آبادان جهت رفع موانع تولید و جهش آن نیز از دیگر راهبردها هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه احیای کشاورزی منطقه به منظور توسعه بخش کشاورزی و شیلات منطقه به عنوان یک اولویت از طریق رفع موانع آنها، تسهیل در صدور مجوز، توسعه و ایجاد گلخانه‌ها و پرورش ماهی در کانال و قفس، پرورش بوقلمون، شتر و تولید عسل در این راهبرد دیده شده است.

ایجاد ارتباط بین زنجیره‌های تولید و بازار

زمانی توضیح داد: همکاری تنگاتنگ و هماهنگی با شرکت توسعه سرمایه‌گذاری منطقه در جهت تحقق زنجیره تامین در تولید شامل (تامین مواد اولیه، تهیه ماشین آلات، بازاریابی، لجستیک و صادارت کالاهای تولیدی) یکی دیگر از راهبردها است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مشاوران و متخصصان منطقه‌ای، استانی و ملی جهت اصلاح مدیریت و کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی در جهت رسیدن به ظرفیت اسمی در این راهبرد در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ابراز کرد: ایجاد ارتباط بین زنجیره‌های تولید و بازار مصرف با محوریت بخش خصوصی، فراخوان بخش خصوصی شامل اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و همچنین اتاق اصناف و شرکت‌های خدمات صادارت در راستای هماهنگی بازاریابی و فروش و حضور فعال در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی یکی دیگر از راهبردها است.

حمایت از صنایع کوچک

زمانی شناسایی واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد و حمایت و صیانت از آنها جهت راه‌اندازی در سال ۹۹ را به عنوان یکی دیگر از راهبردها نام برد و بیان کرد: علاوه بر منابع داخلی منطقه پیگیری جدی جهت دریافت و استفاده از تسهیلات فنی و اعتباری استانی و ملی به منظور حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی منطقه از دیگر راهبردها است.

وی اظهار کرد: باز شناسی تسهیلات، خدمات و اعتبارات ویژه گمرکی، قابل ارائه به واحدهای صنعتی و تولیدی و اعطای آنها از جمله اصلاح و تکمیل مکرر لیست کالاهای معاف از ثبت سفارش در این راهبرد در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از صنایع کوچک و خانه محور (مشاغل خانگی) و استفاده از منابع داخلی و ملی جهت تکمیل زنجیره تولید و فروش آنها را به عنوان یک راهبرد قلمداد کرد و افزود: تشکیل و راه‌اندازی میزهای تخصصی صنعت در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر یکی دیگر از راهبردها است.

زمانی در پایان تاکید کرد: تعیین تکلیف واحدهای تولیدی که توسط بانک‌ها تملک گردیده و اولویت واگذاری آنها به سرمایه‌گذاران در سال ۹۹، از دیگر راهبردهای بیست گانه سازمان منطقه آزاد اروند است.

کد خبر: ۱۰٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha