۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
بیت کوین در مرز ۴۵ هزار دلار ثابت ماند
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بیت کوین در مرز ۴۵ هزار دلار ثابت ماند

در روز دوازدهم سپتامبر سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین و اتریوم نسبت به روز قبل از ان کمتر از یک درصد کاهش یافت در حالیکه XRP رشدی حدود ۲ درصد را تجربه کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات روز یک شنبه ۲۱ شهریور قیمت بیت کوین با کمتر از یک درصد کاهش نسبت به روز قبل از ان به ۵۵ هزار و ۶۰۰ دلار رسید و هر اتریوم با قیمت ۳۲۹۰ دلار مبادله شد. در این روز هر رمز ارزXRP  با قیمت ۱.۰۹ دلار  به فروش رسید و دوج کوین ارزشی معادل ۲۴ سنت داشت.

از مهمترین تحولاتی که این روزها در جریان است می توان به انتشار گزارش اتحادیه اروپا در مورد بازار رمز ارزها و ریسک های موجود در این بازار اشاره کرد. گزارشی که آخرین روز هفته قبل منتشر شد و بر ضرورت قانون گذاری و نظارت بر بازار رمز ارزها تاکید کرد. البته در این گزارش بازار رمز ارزها بازاری خلاق و نواور خطاب شد و تاکید شد که سرمایه گذاری در این بازار برای افراد با خطرات زیادی همراه است و احتمال از بین رفتن دارایی های افراد در این بازار وجود دارد.

 در امریکا هم تلاش برای افزایش نظارت بر این بازار و مقابله با فرار مالیاتی افرادی که در آن سرمایه گذاری می کنند بیشتر شده است. وزارت  خزانه داری امریکا اعلام کرد تا اوایل سال ۲۰۲۲ رسما قانون های تازه ای برای فعالیت در بازار رمز ارزها وضع می شود و زمینه برای  افزایش نظارت فراهم خواهد شد.

 نظام قانونی کشورها در شرایطی برای مدیریت این بازار وارد عمل شده است که روند پذیرش آن کشورها ادامه دارد. از یک طرف شماری از نمایشگاه های برجسته هنری در امریکا اعلام کردند بلیط شرکت در نمایشگاه را با واحد رمز ارزها به فروش می رسانند.

شرکت تسلا روند پذیرش رمز ارزها برای فروش خودروهای الکتریکی را از سر گرفته است و فروشگاه اینترنتی آمازون هم در صدد است که این سیاست را از اواسط سال بعد شروع کند و در حال زمینه سازی برای این تغییر بزرگ است.

اما اولین تلاش رسمی دولتها برای تبدیل کردن بیت کوین به پول رسمی کشور با شکست روبرو شد. قرار بود السالوادور از هفته قبل رسما  رمز ارزها به عنوان واحد پول کشور بپذیرد ولی در روند اجرای این طرح تغییراتی ایجاد شد.

دولت السالوادور اعلام کرده است کشورهایی که اقتصاد وابسته به دلار دارند ولی به دلیل سیاستهای غرب و امریکا با فشارهای مالی روبرو می شوند، بیت کوین را به عنوان یک وسیله برای انتقال  ارز می پذیرند. بازار رمز ارزها می تواند مسیری برای مبادلات مالی کشور باشد و منابع مالی خوبی را در اختیار آنها قرار می دهد که مزایای اقتصادی زیادی را برای انها به همراه دارد.

 اما توسعه استفاده از رمز ارزها برخی از کشورهای بزرگ در حال توسعه را نگران کرده است زیرا کنترل و نظارت بر اقتصاد تنزل خواهد داد. کشورهایی مانند چین و هند اعلام کردند ارز دیجیتال را وارد بازار می کنند تا نیازهای تازه ای که دنیای دیجیتال ایجاد کرده است برطرف شود.

چین فعالیت در بازار رمز ارزها را به طور کامل ممنوع اعلام کرد و هند هم در صدد قانون گذاری در این زمینه برامده است. چین یوان دیجیتال را از ماه ها به طور ازمایشی وارد بازار کرده است و انتظار می رود از اواسط سال بعد استفاده گسترده از آن شروع شود.

ولی هند طرح های اولیه عرضه روپیه دیجیتال را بررسی کرده است و انتظار می رود تصمیم گیری نهایی در مورد این بازار از اواخر سال جاری انجام شود و اجرای آن به سال بعد موکول شده است. البته مطالعه تجربه کشور چین در عرضه ارز دیجیتال هم سیاستی است که اغلب کشورها پیش از اجرای طرح خود در دستور کار دارند.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha