۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
 وام یک میلیاردی قابل‌ اجرا نخواهد بود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

وام یک میلیاردی قابل‌ اجرا نخواهد بود

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس معتقد است رقم وام یک میلیاردی که از سوی بانک مسکن مطرح شده است، قابل‌اجرا نخواهد بود.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری در خصوص خبر افزایش تسهیلات مسکن برای جوانان اظهار کرد: مسئله‌ای که درباره وام یک میلیاردی از سوی بانک مسکن مطرح شده است، ناظر بر مباحثی است که بر اساس کارشناسی‌های واقعی ارائه نشده است.

وی با اشاره به برنامه‌های ریز وزیر راه و شهرسازی در مجلس گفت: موضوعات وزارتخانه در دولت جدید بر اساس موضوعات این‌چنینی و وام‌های یک میلیاردی نیست بلکه تاکید ما روی ۴۰۰ میلیون تومان روی هر واحد مسکونی بود.

ایری با بیان اینکه بر اساس قانون، وزارت راه و شهرسازی موظف به تشکیل شورای‌عالی معماری و صندوقی است و این اتفاقات هنوز تحقق‌نیافته است، افزود: رقم یک میلیاردی که مطرح شده است، قابل‌اجرا نخواهد بود.

وی خطاب به بانک مسکن گفت: جوانانی که مورد نظر اعطای وام یک میلیاردی هستند توان بازپرداخت این وام را نخواهند داشت و شاید این جوانان، افرادی دیگر باشند.

ایری افزود: جوانان مدنظر ما که به‌تازگی تشکیل خانواده داده‌اند، تا ۵ میلیون درآمد دارند ولی جوانانی که موردنظر وام یک میلیاردی هستند حتماً توان بازپرداخت ماهی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان را دارند.

این نماینده مجلس به رادیو گفت‌وگو گفت: اگر قصد ارائه راهکار داریم، باید تکالیف برنامه‌ریزی‌شده را دنبال کنیم و شخصاً معتقدم از نظر کارشناسی، وام یک میلیارد جوابگو نخواهد بود.

ایری همچنین به ابلاغ طرح جهش تولید مسکن از سوی قالیباف با دولت، گفت: وزارت راه و شهرسازی ارتباط خوبی را مجموعه کمیسیون عمران دارد و مقدمات جهش مسکن طراحی شده است.

وی یادآور شد: وزیر نیز برنامه‌های خود را در زمینه احداث واحدهای مسکونی ارائه داده است؛ همچنین تاکید شد که زمین به چه میزان باید تأمین شود!

ایری از نیاز ۳۰ میلیون تن سیمان و ۱۰ میلیون تن فولاد برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: تعامل خوبی هم باید با دستگاه‌ها نظیر کمیته امداد، بنیاد مسکن، قرارگاه خاتم، سازمان اوقاف و نیز برخی کشورهای خارجی برقرار شود.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی ادامه داد: با چین هم‌صحبت‌هایی در زمینه صنعتی‌سازی و تهاتر مسکن صورت‌گرفته است و ۶ هزار هکتار هم زمین برای احداث مسکن آماده است.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha