۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
نبود برنامه منسجم در دولت‌ها ریشه اصلی مشکلات مسکن است
عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور:

نبود برنامه منسجم در دولت‌ها ریشه اصلی مشکلات مسکن است

رهبر، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور اظهار کرد: نه دولت و نه بخش خصوصی برنامه مشخصی در حوزه مسکن ندارند، هر چند چالش های اقتصاد کلان بر این بخش اثرگذار است.

به گزارش بازار، ایرج رهبر با تصریح بر اینکه از دهه ۴۰ تا کنون مشکلات مسکن در کشور ظهور و بروز فراوان داشته است، گفت: متاسفانه سال به سال به مشکلات مسکن افزوده می شود و این در حالی است که دلایل ایجاد این مشکلات واضح و روشن است و در واقع تقریباً همه کارشناسان و مسئولان آن ها را می دانند.

وی با انتقاد از نبود یک برنامه منسجم برای مسکن و عدم اجرای طرح جامع مسکن اظهار کرد: نه دولت و نه بخش خصوصی برنامه مشخصی در حوزه مسکن ندارند. البته بخشی از مشکلات حوزه مسکن به اقتصاد کلان و چالش های این بخش مربوط است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو درباره ارتباط مشکلات مسکن با اقتصاد کلان عنوان کرد: تورمی که در کشور به ویژه در سال های اخیر گریبان اقتصاد کشور را گرفته است و همچنین تحریم‌های ظالمانه، اقتصاد کلان ایران را دچار مشکلات جدی کرده است. بخش مسکن نیز که پیشران اصلی اقتصاد است از این نواحی دچار آسیب شده است.

وی ضمن اشاره به طرح جامع مسکن عنوان کرد: در سال بیش از ۸۰۰ هزار ازدواج در کشور ثبت می‌شود و بنابراین جوانان به این تعداد مسکن برای تشکیل خانواده و رفتن زیر سقف مشترک نیاز دارند. در کنار این تعداد مسکن مورد نیاز، خانه هایی با بافت قدیمی و فرسوده نیز وجود دارند که نیازمند بازسازی و تعمیر هستند. بر این اساس در طرح جامع مسکن نیاز به ساخت و بازسازی یک میلیون مسکن در سال احصا شده است. با انجام این کار می‌توان تکاپوی تقاضای مسکن را کاهش داد.

رهبر افزود: متاسفانه همواره به خصوص در سالهای اخیر تولید مسکن از تقاضای آن عقب تر بوده است و در واقع بین عرضه و تقاضا هیچ تعادلی وجود نداشته است و اساساً یکی از دلایل گرانی مسکن همین موضوع است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور به سلایق مختلف دولت ها در حوزه سیاست گذاری مسکن اشاره و بیان کرد: دقتی عملکرد دولت ها را بررسی کنیم متوجه می شویم هیچ گاه سیاست یکسانی در حوزه مسکن وجود نداشته است و دولت ها بر اساس برنامه های خود در این حوزه سیاست گذاری می کردند.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha