۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
بانک ها مشوق خاصی برای احیا واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال ندارند
معاون استاندار تهران:

بانک ها مشوق خاصی برای احیا واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال ندارند

تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: متاسفانه بانک ها مشوق خاصی برای احیا واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال ندارند.

محمد امامی امین در گفتگو با خبرنگار بازار با انتقاد از بی توجهی برخی از بانک ها به رونق تولید و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید اظهار داشت: در شرایط کنونی نیاز به توجه بیشتری از سوی بانک ها به مصوبات اقتصادی و واحدهای تولیدی وجود دارد.

وی به فشار برخی از بانک ها برای وصول مطالبات از واحدهای تولیدی دارای مشکل اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۱۳ آئین‌نامه وصول مطالبات سال ۹۴ مؤسسه اعتباری موظف است بدهی‌های غیرجاری واحدهای تولیدی دارای مصوبه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به مدت سه سال امهال کند، اما عملا شاهد برخی مقاومت ها و بی توجهی ها در این خصوص از سوی موسسات اعتباری و بانک ها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اضافه کرد: این مصوبه برای سال ۹۴ بوده است، که در آن شرایط تاثیر تحریم ها کمتر بوده، اما در سال جاری و با تاثیر روزافزون تحریم ها شاهد افزایش کم توجهی به واحدهای تولیدی از سوی بانک ها هستیم و متاسفانه مشوق خاصی از سوی بانک مرکزی برای راه اندازی و احیا واحدهای تولیدی دارای مشکل و یا راکد دیده نمی شود.

کد خبر: ۱٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha