۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن در  زنجان پرداخت شده است
سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان:

۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن در زنجان پرداخت شده است

زنجان- هاشمی، سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: طی پنج ماه سالجاری بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن در استان زنجان پرداخت شده است. 

سید اکبر سید هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حساب پس انداز مسکن جوانان به سه دوره پنج ساله تقسیم می شود، گفت: در پنج سال نخست، متقاضی تسهیلات باید ماهانه ۲۰۰ هزار تومان، در پنج ساله دوم ماهانه ۳۰۰ هزار تومان و در پنج ساله سوم ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب پس انداز خود واریز کند و حداقل مدت انتظار برای استفاده از تسهیلات در این طرح، پنج سال است.

وی اظهار کرد: سقف تسهیلات در مدت ۱۵ سال در تهران به میزان یک میلیارد تومان، در هشت بزرگ کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز، قم و کرمانشاه ۸۵۰ میلیون تومان و در شهرهای مثل زنجان ۷۰۰ میلیون تومان است. متقاضیانی که می خواهند در مدت پنج سال سپرده گذاری از سقف تسهیلات در شهری مثل زنجان استفاده کنند، باید با ضریب ۴.۹۲ درصد واریزی های خود را انجام دهند یعنی ماهانه باید در مدت پنج سال نیز ۹۸۴ هزار تومان پرداخت کنند.

سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: میزان قسط وام ۳۰۰ میلیون تومانی در پنج سال تقسیط پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در ۲۰ سال تقسیط  دو میلیون و ۷۰۰ تومان خواهد شد و میزان قسط وام ۷۰۰ میلیون تومانی در پنج سال تقسیط ۱۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در ۲۰ سال تقسیط ۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان خواهد بود.

هاشمی تاکید کرد: املاک مسکونی که از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها بیش از ۲۵ سال نگذشته باشد مشمول سقف تسهیلات طرح پس انداز مسکن جوانان هستند.

وی گفت: بانک مسکن سبد متنوعی از تسهیلات خرید و احداث مسکن را در اختیار متقاضیان قرار داده و  طرح پس انداز مسکن جوانان برای افرادی مناسب است که می خواهند بدون عجله و به صورت مدت دار برای خود یا فرزندانشان مسکن تهیه کنند.

سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان ابراز داشت: شهروندانی که می خواهند در زمان کوتاهی صاحب مسکن شوند می توانند از سایر محصولات بانک مسکن از جمله تسهیلات از محل اوراق ممتاز اقدام کنند که در این روش در عرض ۱۵ روز وام به متقاضیان پرداخت خواهد شد و تمام آحاد جامعه فارغ از سن و جنس می توانند اقدام به افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان در بانک مسکن کنند. 

سیدهاشمی افزود: سقف تسهیلات در مدت پنج ساله با توجه به تقسیم بندی های جغرافیایی در تهران ۴۰۰ میلون تومان، در هشت شهر بزرگ کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز، قم و کرمانشاه ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها مثل زنجان ۳۰۰ میلون تومان تعیین شده است.

وی به پرداخت تسهیلات مسکن در استان اشاره کرد و گفت: طی پنج ماه سالجاری بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن در استان پرداخت شده است. 

کد خبر: ۱۰۷٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha